× Close
Home » Marketing

Marketing

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.

De basis van dit interactieve proces is de Marketing Mix, ontwikkeld door de bekende marketing professor Jerome McCarthy.

Kortom, het ‘veroveren van de markt’ is waar deze discipline zich op richt. Er zijn vele theorieën die informatie bieden om een product goed op de markt te krijgen om daarmee de competitie te tackelen. Er zijn veel wetenschappelijke en praktische studies uitgevoerd over deze discipline vanuit een lerend en ontwikkelend standpunt.

Als voorbeeld, nog een beroemde marketing strategie expert is Philip Kotler. Kotler is onder andere bekend van Five Product Levels en Decision Making Unit (DMU).

Wat zijn de meest bekende en gebruikte marketing modellen en methoden? Wat zijn hun succesverhalen en praktische tips wanneer je deze toepast? Deze artikelen gaan over verschillende modellen, tools en methodes die je kunnen helpen bij het bereiken van je doel of het begrijpen van bepaalde aspecten die met deze discipline komen.

Buy Sell Hierarchy (Miller and Heiman)

juni 12th, 2024

Buy Sell Hierarchy: in dit artikel wordt de Buy Sell Hierarchy methode praktisch uitgelegd. Na het lezen zal je een beter inzicht krijgen over hoe je een huidige situatie kan beoordelen en waar je wilt dat deze binnen drie jaar …

4C marketing model van Robert Lauterborn

juni 10th, 2024

4C marketing model: in dit artikel wordt het 4C marketing model, ontwikkeld door Robert Lauterborn praktisch uitgelegd. Naast wat het is, benadrukt dit artikel ook het belang van consumentenbehoeften en een korte samenvatting. Na het lezen begrijpt u de …

Waardepropositie creëren

juni 7th, 2024

Waardepropositie creëren: in dit artikel wordt het concept waardepropositie creëren praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel ook de verschillende categorieën van een waardepropositie, de combinatie met Customer Insight en van USP tot UBR. Na het lezen begrijp …

Benchmarking / benchmark: de uitleg

juni 5th, 2024

Benchmarking: in dit artikel wordt de methode benchmarking en een benchmark praktisch uitgelegd. In dit artikel wordt toegelicht wat het is, hoe je het kan toepassen, soorten benchmarks en een voorbeeld. Na het lezen begrijp je de basis van deze …

BCG matrix maken: uitleg plus voorbeeld

juni 5th, 2024

BCG matrix: in dit artikel wordt de BCG matrix praktisch uitgelegd. Naast de uitleg wat deze matrix is, worden de categorieën met een voorbeeld toegelicht. Tevens wordt stilgestaan bij strategische keuzes en kanttekeningen / kritiek op het gebruik van deze …

B2C marketing: de betekenis en uitleg

juni 5th, 2024

B2C marketing: in dit artikel wordt B2C marketing praktisch uitgelegd. Het artikel bevat de definitie van B2C Marketing, praktijkvoorbeelden en informatie over hoe B2C Marketing zich naar verwachting in de toekomst zal ontwikkelen. Veel plezier met lezen!

Wat is B2C

B2B marketing: betekenis, voorbeeld en tips

juni 5th, 2024

B2B marketing: in dit artikel wordt de betekenis van B2B marketing praktisch uitgelegd. Dit artikel bevat verder informatie over de verschillende bouwstenen van een B2B marketing-strategie, een voorbeeld en praktische tips. Veel leesplezier!

Wat is B2B marketing?

B2B marketing, of …

AIDA model: de uitleg plus voorbeeld

juni 5th, 2024

AIDA model: in dit artikel wordt het AIDA model van Elias St. Elmo Lewis praktisch uitgelegd. Je vindt hier wat het AIDA model precies is, een voorbeeld ervan in de praktijk en uitleg over de elementen, stappen en toepassingen van …

Mystery Shopping onderzoek: de uitleg

juni 5th, 2024

Mystery shopping: in dit artikel wordt de term mystery shopping op een praktische manier uitgelegd. Naast de geschiedenis en wat het is, wordt ook in de artikel de eigenschappen van een mystery shopper uitgelegd een een mooi praktijk mystery shopping …

Net Promoter Score berekenen: de uitleg

juni 5th, 2024

Net Promoter Score (NPS): in dit artikel wordt het Net Promoter Score (NPS) concept praktisch uitgelegd. Naast de uitleg wat dit concept is en hoe je het kan berekenen, licht dit artikel ook de groepen toe en is er een …

Neuromarketing: de uitleg en betekenis

juni 5th, 2024

Neuromarketing: in dit artikel wordt neuromarketing praktisch uitgelegd. Naast de uitleg van wat de betekenis is, wordt ook de toepassing, wat opmerkelijke bevindingen vanuit onderzoek en enkele voorbeelden uit de praktijk. Ook deelt dit artikel enkele voor- en nadelen van …

North Star Metric: de uitleg en betekenis

juni 5th, 2024

North Star Metric: in dit artikel wordt de North Star Metric praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel ook de oorsprong ervan, wat het voor een organisatie kan betekenen, beroemde North Star Metric voorbeelden, een checklist, de …

© Copyright 2013-2024 Toolshero | Privacy | Toolshero.com (English) | Toolshero.es (Spanish) | SEO bureau: Webprogress