× Close
Home » Marketing

Marketing

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.

De basis van dit interactieve proces is de Marketing Mix, ontwikkeld door de bekende marketing professor Jerome McCarthy.

Kortom, het ‘veroveren van de markt’ is waar deze discipline zich op richt. Er zijn vele theorieën die informatie bieden om een product goed op de markt te krijgen om daarmee de competitie te tackelen. Er zijn veel wetenschappelijke en praktische studies uitgevoerd over deze discipline vanuit een lerend en ontwikkelend standpunt.

Als voorbeeld, nog een beroemde marketing strategie expert is Philip Kotler. Kotler is onder andere bekend van Five Product Levels en Decision Making Unit (DMU).

Wat zijn de meest bekende en gebruikte marketing modellen en methoden? Wat zijn hun succesverhalen en praktische tips wanneer je deze toepast? Deze artikelen gaan over verschillende modellen, tools en methodes die je kunnen helpen bij het bereiken van je doel of het begrijpen van bepaalde aspecten die met deze discipline komen.

SDP model: de uitleg met een voorbeeld

september 26th, 2024

SDP model: in dit artikel wordt het SDP model praktisch uitgelegd. Naast wat is het is, lichten we ook toe hoe je het model kan toepassen met een SDP model voorbeeld en we lichten toe wat herpositionering is. Na het …

Sales management: de uitleg

september 25th, 2024

Sales management: in dit artikel wordt sales management praktisch uitgelegd. Het artikel bevat de algemene definitie en betekenis van sales management, evenals een uitleg over de verschillende elementen waaruit deze discipline bestaat. Je leest ook welke rol de sales manager …

AIDA model: de uitleg en voorbeeld uit de praktijk

september 12th, 2024

AIDA model: in dit artikel wordt het AIDA model van Elias St. Elmo Lewis praktisch uitgelegd. Je vindt hier wat het AIDA model precies is, een voorbeeld ervan in de praktijk en uitleg over de elementen, stappen en toepassingen van …

Growth hacking: de betekenis, uitleg en voorbeelden

september 12th, 2024

Growth hacking: in dit artikel wordt de betekenis van growth hacking, ontwikkeld door Sean Ellis praktisch uitgelegd. Het artikel bevat de betekenis van growth hacking, praktische voorbeelden van grote bedrijven en tips om zelf aan de slag te gaan …

Regressie analyse: de uitleg plus voorbeeld

september 3rd, 2024

Regressie analyse: in dit artikel wordt regressie analyse praktisch uitgelegd. Na het lezen zal je de basis begrijpen van deze krachtige marketingtool en methode uit de statistiek. Aan bod komt: wat deze analyse is, welke terminologie erbinnen te vinden is, …

Referral marketing: uitleg en betekenis

september 3rd, 2024

Referral marketing: in dit artikel wordt de referral marketing strategie op een praktische manier uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel ook het verschil tussen offline en online, een kort stappen plan / handleiding, het opzetten van een strategie, …

RATER model of Service Quality

september 3rd, 2024

RATER model: in dit artikel wordt het RATER model, ontwikkeld door Valarie Zeithaml, A. Parasuraman en Leonard Berry praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel de focus op verbeteren en de GAP analyse. Na het lezen …

Doelgroep analyse maken: de uitleg en stappen

augustus 26th, 2024

Doelgroep analyse: in dit artikel wordt de doelgroep analyse praktisch uitgelegd. Het artikel begint met de betekenis van deze term, gevolgd door informatie over de kenmerken ervan, de waarde ervan voor marketeers en een stappenplan om zelf een doelgroep analyse …

AARRR Funnel Framework: de uitleg

augustus 23rd, 2024

AARRR Funnel Framework: in dit artikel wordt het AARRR-funnel framework uitgelegd. Naast wat het is (definitie en uitleg), belicht dit artikel ook de verschillende fasen en metrieken van het AARRR Framework en de omzet, en praktische tips. Veel leesplezier!

Wat

Account based marketing: uitleg en betekenis

augustus 23rd, 2024

Account based marketing: in dit artikel wordt account based marketing praktisch uitgelegd. Onderdelen die uitgelicht worden zijn wat is (betekenis) en de meerwaarde, het proces en voorbeelden, maar ook de voordelen en nadelen van account based marketing. Veel leesplezier!

Wat

SIVA model in marketing: de uitleg

augustus 9th, 2024

SIVA model: in dit artikel wordt het SIVA model praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel de 4 P’s en het SIVA-model, de toepassing van het model in de praktijk en het belang van de klantgedachte. Na het …

© Copyright 2013-2024 Toolshero | Privacy | Toolshero.com (English) | Toolshero.es (Spanish) | SEO bureau: Webprogress

December Deal: eerste 3 maanden gratis van een jaarabonnement!

X