× Close
Home » Marketing

Marketing

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.

De basis van dit interactieve proces is de Marketing Mix, ontwikkeld door de bekende marketing professor Jerome McCarthy.

Kortom, het ‘veroveren van de markt’ is waar deze discipline zich op richt. Er zijn vele theorieën die informatie bieden om een product goed op de markt te krijgen om daarmee de competitie te tackelen. Er zijn veel wetenschappelijke en praktische studies uitgevoerd over deze discipline vanuit een lerend en ontwikkelend standpunt.

Als voorbeeld, nog een beroemde marketing strategie expert is Philip Kotler. Kotler is onder andere bekend van Five Product Levels en Decision Making Unit (DMU).

Wat zijn de meest bekende en gebruikte marketing modellen en methoden? Wat zijn hun succesverhalen en praktische tips wanneer je deze toepast? Deze artikelen gaan over verschillende modellen, tools en methodes die je kunnen helpen bij het bereiken van je doel of het begrijpen van bepaalde aspecten die met deze discipline komen.

Sociale netwerk analyse

april 11th, 2025

Sociale netwerk analyse: in dit artikel wordt de sociale netwerk analyse praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze handige sociaal netwerk tool.

Wat is een sociale netwerk analyse?

Een sociale netwerk analyse (Social Network Analysis (SNA) …

Search Engine Advertising (SEA): definitie en uitleg

april 11th, 2025

Search Engine Advertising: in dit artikel wordt Search Engine Advertising (SEA), ook bekend als zoekmachine adverteren, praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze krachtige marketingtool.

Wat is Search Engine Advertising (SEA)?

Zoekmachine adverteren, …

Reputatiemanagement: de betekenis en uitleg

april 11th, 2025

Reputatiemanagement: in dit artikel wordt reputatiemanagement praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze krachtige marketing theorie.

Wat is reputatiemanagement? De betekenis

Reputatiemanagement betekent en omvat het geheel van activiteiten die een strategie vormen voor het bepalen, …

Product Life Cycle model (Vernon)

april 11th, 2025

Product Life Cycle model: in dit artikel wordt de Product Life Cycle model van Raymond Vernon praktisch uitgelegd. Het artikel begint met informatie over de oorsprong van het model, gevolgd door een uitleg over de verschillende fasen (stages) van evolutie …

Outreach marketing: de uitleg

april 11th, 2025

Outreach marketing: in dit artikel wordt outreach marketing praktisch uitgelegd. Na het lezen ervan begrijp je de basis van deze krachtige marketingtool.

Wat is outreach marketing?

Outreach marketing is een marketingstrategie waarbij contact gezocht wordt met potentiële klanten of andere …

Mystery Shopping onderzoek: de uitleg

april 11th, 2025

Mystery shopping: in dit artikel wordt de term mystery shopping op een praktische manier uitgelegd. Naast de geschiedenis en wat het is, wordt ook in de artikel de eigenschappen van een mystery shopper uitgelegd een een mooi praktijk mystery shopping …

Marktonderzoek: uitleg en voorbeeld

april 11th, 2025

Marktonderzoek: in dit artikel wordt marktonderzoek praktisch uitgelegd. Dit artikel omvat de definitie en betekenis van marktonderzoek, uitleg over de verschillende types en methoden voor marktonderzoek en praktische tips. Na het lezen zal je de basis begrijpen van deze marketing …

Marktanalyse maken: de uitleg

april 11th, 2025

Marktanalyse: in dit artikel wordt de marktanalyse praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel ook een stappenplan hoe je een marktanalyse uit kan voeren, afsluitend met een korte samenvatting. Na het lezen begrijp je de basis van deze …

Loyalty marketing: de uitleg, betekenis en voorbeelden

april 11th, 2025

In dit artikel worden loyalty marketing praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze krachtige marketingtool.

Wat zijn loyalty marketing? De betekenis

Loyalty marketing programs, of Total Loyalty Marketing (TLM) is een marketingbenadering waarbij de organisatie …

Hunger marketing: de uitleg

april 11th, 2025

Hunger marketing: in dit artikel wordt het concept van hunger marketing praktisch uitgelegd. Naast wat het is (definitie), belicht dit artikel ook verschillende vormen, voorbeelden van Hunger Marketing van onder meer Apple en Xiaomi, de valkuil van deze marketingstrategie en …

FAB analyse: de uitleg plus voorbeelden

april 11th, 2025

FAB analyse: in dit artikel wordt de FAB analyse praktisch uitgelegd. Het artikel begint met de definitie van het acroniem FAB, gevolgd door redenen waarom deze techniek bruikbaar is voor veel marketeers. Ook vind je een gedetailleerde uitleg van alle …

Direct marketing: de uitleg en betekenis

april 11th, 2025

Direct marketing: in dit artikel wordt direct marketing praktisch uitgelegd. Het artikel begint met een algemene definitie en uitleg van direct marketing, gevolgd door enkele kernaspecten van deze vorm van marketing. Ook vind je instructies voor het ontwikkelen van een …

© Copyright 2013-2025 Toolshero | Algemene voorwaarden | Privacy | Toolshero.com (English) | Partner netwerk: MeesterBaan