september 12th, 2024
AIDA model: in dit artikel wordt het AIDA model van Elias St. Elmo Lewis praktisch uitgelegd. Je vindt hier wat het AIDA model precies is, een voorbeeld ervan in de praktijk en uitleg over de elementen, stappen en toepassingen van …
september 12th, 2024
Growth hacking: in dit artikel wordt de betekenis van growth hacking, ontwikkeld door Sean Ellis praktisch uitgelegd. Het artikel bevat de betekenis van growth hacking, praktische voorbeelden van grote bedrijven en tips om zelf aan de slag te gaan …
september 3rd, 2024
Regressie analyse: in dit artikel wordt regressie analyse praktisch uitgelegd. Na het lezen zal je de basis begrijpen van deze krachtige marketingtool en methode uit de statistiek. Aan bod komt: wat deze analyse is, welke terminologie erbinnen te vinden is, …
september 3rd, 2024
Referral marketing: in dit artikel wordt de referral marketing strategie op een praktische manier uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel ook het verschil tussen offline en online, een kort stappen plan / handleiding, het opzetten van een strategie, …
september 3rd, 2024
RATER model: in dit artikel wordt het RATER model, ontwikkeld door Valarie Zeithaml, A. Parasuraman en Leonard Berry praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel de focus op verbeteren en de GAP analyse. Na het lezen …
augustus 26th, 2024
Doelgroep analyse: in dit artikel wordt de doelgroep analyse praktisch uitgelegd. Het artikel begint met de betekenis van deze term, gevolgd door informatie over de kenmerken ervan, de waarde ervan voor marketeers en een stappenplan om zelf een doelgroep analyse …
augustus 23rd, 2024
AARRR Funnel Framework: in dit artikel wordt het AARRR-funnel framework uitgelegd. Naast wat het is (definitie en uitleg), belicht dit artikel ook de verschillende fasen en metrieken van het AARRR Framework en de omzet, en praktische tips. Veel leesplezier!
Wat
…
augustus 23rd, 2024
Account based marketing: in dit artikel wordt account based marketing praktisch uitgelegd. Onderdelen die uitgelicht worden zijn wat is (betekenis) en de meerwaarde, het proces en voorbeelden, maar ook de voordelen en nadelen van account based marketing. Veel leesplezier!
Wat
…
augustus 9th, 2024
SIVA model: in dit artikel wordt het SIVA model praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel de 4 P’s en het SIVA-model, de toepassing van het model in de praktijk en het belang van de klantgedachte. Na het …
augustus 9th, 2024
SFA matrix invullen: in dit artikel wordt de SFA matrix praktisch uitgelegd. Na het lezen van dit artikel zal je begrijpen waar de SFA matrix uit bestaat en hoe je deze krachtige strategie en besluitvorming tool kunt gebruiken. In dit …
juli 10th, 2024
Marketingmix 4 P’s: in dit artikel wordt de marketingmix oftewel de 4P’s van Jerome McCarthy praktisch uitgelegd. Het artikel begint met een uitleg over de betekenis van de 4P marketingmix, gevolgd door een gedetailleerde beschrijving van de 4 elementen, praktische …
juni 21st, 2024
Kano model: in dit artikel wordt het Kano Model van Noriaki Kano praktisch uitgelegd. Naast wat het Kano-model is, belicht dit artikel ook het concept van klanttevredenheid en klantbehoeften en de productkenmerken. Na het lezen begrijp je de basis van …