× Close
Home » Marketing (Page 2)

Marketing

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.

De basis van dit interactieve proces is de Marketing Mix, ontwikkeld door de bekende marketing professor Jerome McCarthy.

Kortom, het ‘veroveren van de markt’ is waar deze discipline zich op richt. Er zijn vele theorieën die informatie bieden om een product goed op de markt te krijgen om daarmee de competitie te tackelen. Er zijn veel wetenschappelijke en praktische studies uitgevoerd over deze discipline vanuit een lerend en ontwikkelend standpunt.

Als voorbeeld, nog een beroemde marketing strategie expert is Philip Kotler. Kotler is onder andere bekend van Five Product Levels en Decision Making Unit (DMU).

Wat zijn de meest bekende en gebruikte marketing modellen en methoden? Wat zijn hun succesverhalen en praktische tips wanneer je deze toepast? Deze artikelen gaan over verschillende modellen, tools en methodes die je kunnen helpen bij het bereiken van je doel of het begrijpen van bepaalde aspecten die met deze discipline komen.

Marktonderzoek: uitleg en voorbeeld

mei 4th, 2023

Marktonderzoek is het systematisch verzamelen en onderzoeken van informatie over individuen, zoals de consumenten en de organisaties, en producten en services in huidige en toekomstige markten.

Marktanalyse maken: de uitleg

mei 4th, 2023

Een marktanalyse is een kwantitatieve of kwalitatieve beoordeling van een markt. Een markt kan elke plaats zijn waar producenten, distributeurs of handelaars verkopen en waar consumenten kopen.

DESTEP analyse: de uitleg plus voorbeeld

april 29th, 2023

De DESTEP analyse geeft meer inzicht in deze Macro economische factoren (macro omgeving). DESTEP is een acroniem dat staat voor Demografisch, Economisch, Sociaal cultureel, Technologisch, Ecologisch en Politiek.

Marketing analytics: de uitleg

april 17th, 2023

Marketing analytics wordt door commerciële organisaties gebruikt om de resultaten van marketingcampagnes te beoordelen en om belangrijke keuzes te maken over marketingactiviteiten.

Social selling index: de uitleg

april 14th, 2023

Social selling is een vorm van marketing waarbij sociale media gebruikt worden om in contact te komen met potentiële klanten en hen van waarde te voorzien.
© Copyright 2013-2023 Toolshero | Privacy | Toolshero.com (English) | Toolshero.es (Spanish)

Probeer Toolshero nu gratis

X