augustus 9th, 2023
Value Proposition Canvas (VPC): in dit artikel wordt het concept Value Proposition Canvas (VPC) van Alexander Osterwalder praktisch uitgelegd. Naast de uitleg van wat het is, wordt het model per onderdeel uitgelegd en bevat dit artikel een handige template om …
augustus 9th, 2023
Waardepropositie creëren: in dit artikel wordt het concept waardepropositie creëren praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel ook de verschillende categorieën van een waardepropositie, de combinatie met Customer Insight en van USP tot UBR. Na het lezen begrijp …
augustus 9th, 2023
Diffusion of innovation: in dit artikel wordt het concept Diffusion of Innovation van Everett Rogers praktisch uitgelegd. Er wordt een introductie gegeven van de theorie, waarna de vijf stadia in de curve worden doorlopen en tot slot de rol van …
juli 31st, 2023
Marketing research mix: in dit artikel wordt de marketing research mix praktisch uitgelegd. Na het lezen zal je een beter inzicht krijgen over hoe je het beste een marketing onderzoek kunt doen.
Wat is de marketing research mix?
De marketing …
juli 30th, 2023
Brand management: in dit artikel wordt brand management praktisch uitgelegd. Naast wat het is (betekenis), belicht dit artikel waarom het belangrijk is, de principes en het beheer van tastbare merkkenmerken. Na het lezen van het artikel begrijp je de onderliggende …
juli 30th, 2023
Brand essence wheel: in dit artikel wordt het Brand Essence Wheel praktisch uitgelegd. We behandelen wat dit model is, wat de verschillende ringen inhouden en wat de relatie tot merkloyaliteit is. Dit artikel bevat ook een template, om zelf aan …
juli 30th, 2023
Brand identity prism: in dit artikel wordt het brand identity prism, ontwikkeld door Jean-Noel Kapferer praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel ook het tweedimensionaal model toe, de zes factoren van een succesvolle merkidentiteit en een korte …
juli 27th, 2023
Sociale netwerk analyse: in dit artikel wordt de sociale netwerk analyse praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze handige sociaal netwerk tool.
Wat is een sociale netwerk analyse?
Een sociale netwerk analyse (Social Network Analysis (SNA) …
juni 20th, 2023
Kano model: in dit artikel wordt het Kano Model van Noriaki Kano praktisch uitgelegd. Naast wat het Kano-model is, belicht dit artikel ook het concept van klanttevredenheid en klantbehoeften en de productkenmerken. Na het lezen begrijp je de basis van …
juni 19th, 2023
Brand leadership: in dit artikel wordt brand leadership praktisch uitgelegd. Dit artikel bevat de algemene definitie van brand leadership, voorbeelden, voordelen en tips. Na het lezen ervan zal je de basis begrijpen van deze krachtige marketing tool. Veel leesplezier!
Wat
…