september 3rd, 2024
RATER model: in dit artikel wordt het RATER model, ontwikkeld door Valarie Zeithaml, A. Parasuraman en Leonard Berry praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel de focus op verbeteren en de GAP analyse. Na het lezen …
augustus 26th, 2024
Doelgroep analyse: in dit artikel wordt de doelgroep analyse praktisch uitgelegd. Het artikel begint met de betekenis van deze term, gevolgd door informatie over de kenmerken ervan, de waarde ervan voor marketeers en een stappenplan om zelf een doelgroep analyse …
augustus 23rd, 2024
AARRR Funnel Framework: in dit artikel wordt het AARRR-funnel framework uitgelegd. Naast wat het is (definitie en uitleg), belicht dit artikel ook de verschillende fasen en metrieken van het AARRR Framework en de omzet, en praktische tips. Veel leesplezier!
Wat
…
augustus 23rd, 2024
Account based marketing: in dit artikel wordt account based marketing praktisch uitgelegd. Onderdelen die uitgelicht worden zijn wat is (betekenis) en de meerwaarde, het proces en voorbeelden, maar ook de voordelen en nadelen van account based marketing. Veel leesplezier!
Wat
…
augustus 9th, 2024
SIVA model: in dit artikel wordt het SIVA model praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel de 4 P’s en het SIVA-model, de toepassing van het model in de praktijk en het belang van de klantgedachte. Na het …
augustus 9th, 2024
SFA matrix invullen: in dit artikel wordt de SFA matrix praktisch uitgelegd. Na het lezen van dit artikel zal je begrijpen waar de SFA matrix uit bestaat en hoe je deze krachtige strategie en besluitvorming tool kunt gebruiken. In dit …
juli 10th, 2024
Marketingmix 4 P’s: in dit artikel wordt de marketingmix oftewel de 4P’s van Jerome McCarthy praktisch uitgelegd. Het artikel begint met een uitleg over de betekenis van de 4P marketingmix, gevolgd door een gedetailleerde beschrijving van de 4 elementen, praktische …
juni 21st, 2024
Kano model: in dit artikel wordt het Kano Model van Noriaki Kano praktisch uitgelegd. Naast wat het Kano-model is, belicht dit artikel ook het concept van klanttevredenheid en klantbehoeften en de productkenmerken. Na het lezen begrijp je de basis van …
juni 12th, 2024
Buy Sell Hierarchy: in dit artikel wordt de Buy Sell Hierarchy methode praktisch uitgelegd. Na het lezen zal je een beter inzicht krijgen over hoe je een huidige situatie kan beoordelen en waar je wilt dat deze binnen drie jaar …
juni 10th, 2024
4C marketing model: in dit artikel wordt het 4C marketing model, ontwikkeld door Robert Lauterborn praktisch uitgelegd. Naast wat het is, benadrukt dit artikel ook het belang van consumentenbehoeften en een korte samenvatting. Na het lezen begrijpt u de …
juni 7th, 2024
Waardepropositie creëren: in dit artikel wordt het concept waardepropositie creëren praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel ook de verschillende categorieën van een waardepropositie, de combinatie met Customer Insight en van USP tot UBR. Na het lezen begrijp …
juni 5th, 2024
Benchmarking: in dit artikel wordt de methode benchmarking en een benchmark praktisch uitgelegd. In dit artikel wordt toegelicht wat het is, hoe je het kan toepassen, soorten benchmarks en een voorbeeld. Na het lezen begrijp je de basis van deze …