× Close
Home » Marketing (Page 3)

Marketing

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.

De basis van dit interactieve proces is de Marketing Mix, ontwikkeld door de bekende marketing professor Jerome McCarthy.

Kortom, het ‘veroveren van de markt’ is waar deze discipline zich op richt. Er zijn vele theorieën die informatie bieden om een product goed op de markt te krijgen om daarmee de competitie te tackelen. Er zijn veel wetenschappelijke en praktische studies uitgevoerd over deze discipline vanuit een lerend en ontwikkelend standpunt.

Als voorbeeld, nog een beroemde marketing strategie expert is Philip Kotler. Kotler is onder andere bekend van Five Product Levels en Decision Making Unit (DMU).

Wat zijn de meest bekende en gebruikte marketing modellen en methoden? Wat zijn hun succesverhalen en praktische tips wanneer je deze toepast? Deze artikelen gaan over verschillende modellen, tools en methodes die je kunnen helpen bij het bereiken van je doel of het begrijpen van bepaalde aspecten die met deze discipline komen.

Marketing Myopia: de uitleg en betekenis

maart 19th, 2024

Marketing Myopia: in dit artikel wordt het Marketing Myopia concept praktisch uitgelegd. Naast wat het is en de betekenis, belicht dit artikel ook een voorbeeld van Marketing Myopia over Kodak en de gemiste kansen, het belang van een marketingstrategie, de …

Marketing automation: de uitleg en betekenis

maart 19th, 2024

Marketing automation: in dit artikel wordt marketing automation praktisch uitgelegd. Het behandelt wat het is, de relatie met e-mailmarketing, lead management en segmentering, en de voordelen van marketing automation. Na het lezen begrijp je de basis van deze marketingtool. …

Affiliate marketing: de uitleg en betekenis

maart 15th, 2024

Affiliate marketing: in dit artikel wordt affiliate marketing praktisch uitgelegd. Dit artikel begint met een algemene betekenis van affiliate marketing en de betekenis van het begrip in organisatorische context. Daarnaast vind je een overzicht van de belangrijkste begrippen binnen affiliate …

Perceptual Map / Mapping: uitleg en template

januari 18th, 2024

Perceptual map: in dit artikel wordt de perceptual map or PERMAP praktisch uitgelegd. Het artikel begint met een algemene definitie en uitleg van de PERMAP, gevolgd door een lijst met redenen waarom managers en organisaties in het algemeen deze …

Viral marketing: de uitleg en betekenis

januari 18th, 2024

Viral marketing: in dit artikel wordt het concept van viral marketing praktisch uitgelegd. Naast de uitleg wat het is en de betekenis, wordt ook in het artikel toegelicht de oorsprong plus voorbeelden, hoe het werkt, de besmetting, voor- en nadelen …

Value Proposition Canvas Model en template

januari 18th, 2024

Value Proposition Canvas Model: in dit artikel wordt het concept Value Proposition Canvas model van Alexander Osterwalder praktisch uitgelegd. Naast de uitleg van wat het is, wordt het model per onderdeel uitgelegd en bevat dit artikel een handige template om …

Social selling index: de uitleg

januari 18th, 2024

Social selling: in dit artikel wordt het concept van social selling praktisch uitgelegd. Naast de uitleg van wat dit concept is, wordt het onderwerp transformatie uitgelicht, de Social Selling Index (SSI) en de vier pilaren worden uitgebreid toegelicht. Tevens wordt …

Hunger marketing: de uitleg

november 2nd, 2023

Hunger marketing: in dit artikel wordt het concept van hunger marketing praktisch uitgelegd. Naast wat het is (definitie), belicht dit artikel ook verschillende vormen, voorbeelden van Hunger Marketing van onder meer Apple en Xiaomi, de valkuil van deze marketingstrategie en …

Decision Making Unit (DMU): de uitleg

oktober 24th, 2023

Decision Making Unit (DMU): in dit artikel worden de Decision Making Unit (DMU) van Philip Kotler uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel ook de opbouw, de rrie type koopsituaties en de DMU in beweging. Na het lezen begrijp …

RFM segmentatie: uitleg plus voorbeeld

september 17th, 2023

RFM segmentatie: in dit artikel wordt RFM segmentatie uitgelegd. Na het lezen zal je een beter inzicht krijgen over deze marketing tool, over hoe je jouw klanten snel kunt sorteren en rangschikken. Veel leesplezier!

Wat is RFM segmentatie?

Met RFM …

Multi Level Marketing (MLM): de uitleg

september 17th, 2023

Multi-level marketing: in dit artikel wordt Multi-level Marketing (MLM) praktisch uitgelegd. Naast wat dit marketing concept is, licht dit artikel ook het ontstaan, de effectiviteit, en of MLM een goed idee is, toe. Na het lezen begrijp je de basis …

Referral marketing: uitleg en betekenis

september 17th, 2023

Referral marketing: in dit artikel wordt de referral marketing strategie op een praktische manier uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel ook het verschil tussen offline en online, een kort stappen plan / handleiding, het opzetten van een strategie, …

© Copyright 2013-2024 Toolshero | Privacy | Toolshero.com (English) | Toolshero.es (Spanish) | SEO bureau: Webprogress