× Close
Home » Marketing (Page 3)

Marketing

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.

De basis van dit interactieve proces is de Marketing Mix, ontwikkeld door de bekende marketing professor Jerome McCarthy.

Kortom, het ‘veroveren van de markt’ is waar deze discipline zich op richt. Er zijn vele theorieën die informatie bieden om een product goed op de markt te krijgen om daarmee de competitie te tackelen. Er zijn veel wetenschappelijke en praktische studies uitgevoerd over deze discipline vanuit een lerend en ontwikkelend standpunt.

Als voorbeeld, nog een beroemde marketing strategie expert is Philip Kotler. Kotler is onder andere bekend van Five Product Levels en Decision Making Unit (DMU).

Wat zijn de meest bekende en gebruikte marketing modellen en methoden? Wat zijn hun succesverhalen en praktische tips wanneer je deze toepast? Deze artikelen gaan over verschillende modellen, tools en methodes die je kunnen helpen bij het bereiken van je doel of het begrijpen van bepaalde aspecten die met deze discipline komen.

RATER model of Service Quality

september 3rd, 2024

RATER model: in dit artikel wordt het RATER model, ontwikkeld door Valarie Zeithaml, A. Parasuraman en Leonard Berry praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel de focus op verbeteren en de GAP analyse. Na het lezen …

Doelgroep analyse maken: de uitleg en stappen

augustus 26th, 2024

Doelgroep analyse: in dit artikel wordt de doelgroep analyse praktisch uitgelegd. Het artikel begint met de betekenis van deze term, gevolgd door informatie over de kenmerken ervan, de waarde ervan voor marketeers en een stappenplan om zelf een doelgroep analyse …

AARRR Funnel Framework: de uitleg

augustus 23rd, 2024

AARRR Funnel Framework: in dit artikel wordt het AARRR-funnel framework uitgelegd. Naast wat het is (definitie en uitleg), belicht dit artikel ook de verschillende fasen en metrieken van het AARRR Framework en de omzet, en praktische tips. Veel leesplezier!

Wat

Account based marketing: uitleg en betekenis

augustus 23rd, 2024

Account based marketing: in dit artikel wordt account based marketing praktisch uitgelegd. Onderdelen die uitgelicht worden zijn wat is (betekenis) en de meerwaarde, het proces en voorbeelden, maar ook de voordelen en nadelen van account based marketing. Veel leesplezier!

Wat

SIVA model in marketing: de uitleg

augustus 9th, 2024

SIVA model: in dit artikel wordt het SIVA model praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel de 4 P’s en het SIVA-model, de toepassing van het model in de praktijk en het belang van de klantgedachte. Na het …

SFA Matrix invullen: de uitleg en handige template

augustus 9th, 2024

SFA matrix invullen: in dit artikel wordt de SFA matrix praktisch uitgelegd. Na het lezen van dit artikel zal je begrijpen waar de SFA matrix uit bestaat en hoe je deze krachtige strategie en besluitvorming tool kunt gebruiken. In dit …

Kano model: de uitleg plus voorbeeld

juni 21st, 2024

Kano model: in dit artikel wordt het Kano Model van Noriaki Kano praktisch uitgelegd. Naast wat het Kano-model is, belicht dit artikel ook het concept van klanttevredenheid en klantbehoeften en de productkenmerken. Na het lezen begrijp je de basis van …

Buy Sell Hierarchy (Miller and Heiman)

juni 12th, 2024

Buy Sell Hierarchy: in dit artikel wordt de Buy Sell Hierarchy methode praktisch uitgelegd. Na het lezen zal je een beter inzicht krijgen over hoe je een huidige situatie kan beoordelen en waar je wilt dat deze binnen drie jaar …

4C marketing model van Robert Lauterborn

juni 10th, 2024

4C marketing model: in dit artikel wordt het 4C marketing model, ontwikkeld door Robert Lauterborn praktisch uitgelegd. Naast wat het is, benadrukt dit artikel ook het belang van consumentenbehoeften en een korte samenvatting. Na het lezen begrijpt u de …

Waardepropositie creëren

juni 7th, 2024

Waardepropositie creëren: in dit artikel wordt het concept waardepropositie creëren praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel ook de verschillende categorieën van een waardepropositie, de combinatie met Customer Insight en van USP tot UBR. Na het lezen begrijp …

Benchmarking / benchmark: de uitleg

juni 5th, 2024

Benchmarking: in dit artikel wordt de methode benchmarking en een benchmark praktisch uitgelegd. In dit artikel wordt toegelicht wat het is, hoe je het kan toepassen, soorten benchmarks en een voorbeeld. Na het lezen begrijp je de basis van deze …

© Copyright 2013-2025 Toolshero | Algemene voorwaarden | Privacy | Toolshero.com (English) | Toolshero.es (Spanish) | Partner netwerk: MeesterBaan | DMCA.com Protection Status