× Close
Home » Marketing (Pagina 3)

Marketing

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.

De basis van dit interactieve proces is de Marketing Mix, ontwikkeld door de bekende marketing professor Jerome McCarthy.

Kortom, het ‘veroveren van de markt’ is waar deze discipline zich op richt. Er zijn vele theorieën die informatie bieden om een product goed op de markt te krijgen om daarmee de competitie te tackelen. Er zijn veel wetenschappelijke en praktische studies uitgevoerd over deze discipline vanuit een lerend en ontwikkelend standpunt.

Als voorbeeld, nog een beroemde marketing strategie expert is Philip Kotler. Kotler is onder andere bekend van Five Product Levels en Decision Making Unit (DMU).

Wat zijn de meest bekende en gebruikte marketing modellen en methoden? Wat zijn hun succesverhalen en praktische tips wanneer je deze toepast? Deze artikelen gaan over verschillende modellen, tools en methodes die je kunnen helpen bij het bereiken van je doel of het begrijpen van bepaalde aspecten die met deze discipline komen.

Value Proposition Canvas (VPC)

augustus 9th, 2023

Value Proposition Canvas (VPC): in dit artikel wordt het concept Value Proposition Canvas (VPC) van Alexander Osterwalder praktisch uitgelegd. Naast de uitleg van wat het is, wordt het model per onderdeel uitgelegd en bevat dit artikel een handige template om …

Waardepropositie creëren

augustus 9th, 2023

Waardepropositie creëren: in dit artikel wordt het concept waardepropositie creëren praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel ook de verschillende categorieën van een waardepropositie, de combinatie met Customer Insight en van USP tot UBR. Na het lezen begrijp …

Diffusion of Innovation (Rogers)

augustus 9th, 2023

Diffusion of innovation: in dit artikel wordt het concept Diffusion of Innovation van Everett Rogers praktisch uitgelegd. Er wordt een introductie gegeven van de theorie, waarna de vijf stadia in de curve worden doorlopen en tot slot de rol van …

Marketing research mix

juli 31st, 2023

Marketing research mix: in dit artikel wordt de marketing research mix praktisch uitgelegd. Na het lezen zal je een beter inzicht krijgen over hoe je het beste een marketing onderzoek kunt doen.

Wat is de marketing research mix?

De marketing …

Brand management: de uitleg

juli 30th, 2023

Brand management: in dit artikel wordt brand management praktisch uitgelegd. Naast wat het is (betekenis), belicht dit artikel waarom het belangrijk is, de principes en het beheer van tastbare merkkenmerken. Na het lezen van het artikel begrijp je de onderliggende …

Brand Essence Wheel: de uitleg

juli 30th, 2023

Brand essence wheel: in dit artikel wordt het Brand Essence Wheel praktisch uitgelegd. We behandelen wat dit model is, wat de verschillende ringen inhouden en wat de relatie tot merkloyaliteit is. Dit artikel bevat ook een template, om zelf aan …

Brand Identity Prism (Kapferer)

juli 30th, 2023

Brand identity prism: in dit artikel wordt het brand identity prism, ontwikkeld door Jean-Noel Kapferer praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel ook het tweedimensionaal model toe, de zes factoren van een succesvolle merkidentiteit en een korte …

Sociale netwerk analyse

juli 27th, 2023

Sociale netwerk analyse: in dit artikel wordt de sociale netwerk analyse praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze handige sociaal netwerk tool.

Wat is een sociale netwerk analyse?

Een sociale netwerk analyse (Social Network Analysis (SNA) …

Kano model: de uitleg

juni 20th, 2023

Kano model: in dit artikel wordt het Kano Model van Noriaki Kano praktisch uitgelegd. Naast wat het Kano-model is, belicht dit artikel ook het concept van klanttevredenheid en klantbehoeften en de productkenmerken. Na het lezen begrijp je de basis van …

Brand leadership: de uitleg

juni 19th, 2023

Brand leadership: in dit artikel wordt brand leadership praktisch uitgelegd. Dit artikel bevat de algemene definitie van brand leadership, voorbeelden, voordelen en tips. Na het lezen ervan zal je de basis begrijpen van deze krachtige marketing tool. Veel leesplezier!

Wat

© Copyright 2013-2023 Toolshero | Privacy | Toolshero.com (English) | Toolshero.es (Spanish)

Oktober deal 🥳 eenmalig 50% korting jaarabonnement + gratis e-book

X