Philip Kotler biografie en quotes

Philip Kotler - Toolshero

Philip Kotler (1931) is een gerenommeerde marketing management professor op het gebied van Internationale Marketing aan de Kellogg School of Management. Philip Kotler is vooral bekend van zijn marketing benadering: de 5 product levels en de theorie achter decision making unit (DMU).

Philip Kotler biografie

Kotler behaalde zijn Mastergraad (MSc.) aan de universiteit van Chicago en zijn doctoraat (Ph.D.) aan Massachusetts Institute of Technology. Hij deed postdoctoraal werk op het vakgebied van wiskunde aan de Harvard Universiteit en gedragswetenschap aan de Universiteit van Chicago.

Kotler’s boek Marketing Management (1967) is ’s werelds meest gebruikte schoolboek voor marketing. Twee andere bekende boeken zijn Principes van Marketing en Marketing: an introduction. Deze boeken worden wereldwijd ook veelal gebruikt als basisstudieboeken voor verschillende opleidingen.

Gratis e-book bij Toolshero

Naast verschillende publicaties van boeken en artikelen heeft hij ook nieuwe concepten ontwikkeld op het gebied van marketing waaronder demarketing, megamarketing, turbomarketing en synchromarketing.

Hij is van mening dat de marketing theorie verder moet gaan dan alleen prijstheorieën en de dynamiek van innovatie, distributie en promotie-systemen op te nemen, te analyseren en deze te verklaren en te voorspellen van te verwachte economische resultaten.

Andere bekende concepten van Kotler zijn Decision Making Unit (DMU) en de vijf product niveaus.

Hij heeft z’n gehele carrière gewerkt voor vele grote bedrijven op het gebied van marketing strategie, planning en organisatie, en internationale marketing.

Hij presenteert op seminars in grote internationale steden over de gehele wereld met diverse onderwerpen binnen de nieuwste marketing ontwikkelingen.

Word lid van Toolshero

Bekende quotes

  1. “The best advertising is done by satified customers.”
  2. “Good companies will meet needs; great companies will create markets.”
  3. “It is more to do what is strategically right than what is immediately profitable.”
  4. “Today you have to run faster to stay in place.”
  5. “Many businesses are wisely turning their suppliers and distributors into valued partners.”
  6. “Cost is of no importance in setting the price. It only helps you to know whether you should be making the product.”
  7. “The major cause of company failure is company success.”
  8. “It’s no longer enough to satisfy your customers. You must delight them.”
  9. “Our job is to wake up the customers. If we become predictable, that’s not waking them up.”
  10. “Every business is a service business. Does your service put a smile on the customer’s face?”
  11. “Marketing is not the art of finding clever ways to dispose of what you make. It is the art of creating genuine customer value.”
  12. “The sales department isn’t the whole company, but the whole company better be the sales department.”
  13. “The art of marketing is the art of brand building. If you are not a brand, you are a commodity. Then price is everything and the low-cost producer is the only winner.”

Bekende publicaties en boeken van Philip Kotler et al.

  • 2016. Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. John Wiley & Sons Inc.
  • 2015, 2007, 1989. Social Marketing: Changing Behaviors for Good. Sage Publications Inc.
  • 2015. A Framework for Marketing Management. Pearson Education Limited.
  • 2015. Marketing Management. Pearson Education Limited.
  • 2014, 2000. Kotler on Marketing: How to create, win, and dominate markets. Simon & Schuster Ltd.
  • 2014. Marketing: an introduction. Pearson Education Limited.
  • 2013, 2005, 2001, 1999, 1996. Principles of Marketing – European Edition. Prentice-Hall.
  • 2011. Marketing Management with MyMarketingLab. Groothandel – Be.
  • 2009. Chaotics: The Business of Managing and Marketing in the Age of Turbulence. Amacom.
  • 2008. Marketing Management in China. Pearson Education Centre.
  • 2006. B2B Brand Management. Springer.
  • 2006. Alleviating Poverty: A Macro/Micro Marketing Perspective. Journal of Macromarketing , vol. 26, no. 2, pp. 233-239.
  • 2005. The Role Played by the Broadening of Marketing Movement in the History of Marketing. Journal of Public Policy and Marketing, May 2005.
  • 2004. How can a place correct a negative image? Place Branding , vol. 1, no. 1, pp. 50-57.
  • 2003. Marketing Insights from A to Z: 80 Concepts Every Manager Needs to Know. John Wiley And Sons Ltd.
  • 2002. Country as brand, product, and beyond: A place marketing and brand management perspective. Journal of Brand Management , vol. 9, no. 4, pp. 249-261.
  • 2000. The Asian Apocalypse: Crisis Marketing for Consumers and Businesses. Long Range Planning, vol. 33, no. 1, pp. 97-119.
  • 2000. From market driven to market driving. European Management Journal, vol. 18, no. 2, pp. 129-142.
  • 1997. The Marketing of Nations: A Strategic Approach to Building National Wealth. New York: The Free Press.
  • 1997. Standing Room Only: Strategies for Marketing the Performing Arts. Boston: Harvard Business School Press.
  • 1996. Marketing for Hospitality and Tourism. Pearson Education.
  • 1992. Marketing for Congregations: Choosing to Serve People More Effectively. Nashville, TN: Abingdon Press.
  • 1992. Marketing’s new paradigms: What’s really happening out there. Strategy & Leadership , vol. 20, no. 5, pp. 50-52.
  • 1991. Turbo Marketing Through Time Compression. Journal of Business Strategy , vol. 12, no. 5, pp. 24-29.
  • 1989. From mass marketing to mass customization. Journal: Strategy & Leadership , vol. 17, no. 5, pp. 10-47.
  • 1987. Marketing for Health Care Organizations. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • 1986. Global Standardization – Courting Danger. Journal of Consumer Marketing , vol. 3, no. 2, pp. 13-15.
  • 1984. Design: a powerful but neglected strategic tool. Journal of Business Strategy , vol. 5, no. 2, pp. 16-21.
  • 1969. Broadening the Concept of Marketing. Journal of Marketing, January 1969, Vol. 33, Issue 1, pp.10-15. (Winner of the 1969 Alpha Kappa Psi Foundation Award for the best 1969 paper in the Journal of Marketing.)
  • 1967. Marketing Management: Analysis, Planning and Control. Englewood Cliffs, N.J., Prentice-Hall.
  • 1966. A design for the Firm’s marketing nerve center. Business Horizons , vol. 9, no. 3, pp. 63-74, 1966
  • 1965. Competitive Strategies for New Product Marketing Over the Life Cycle. Management Science – Management , vol. 12, no. 4, pp. B-104-B-119.

Citatie voor dit artikel:
Van Vliet, V. (2011). Philip Kotler. Retrieved [insert date] from Toolshero: https://www.toolshero.nl/bekende-auteurs/philip-kotler/

Oorspronkelijke publicatiedatum: 10/02/2011 | Laatste update: 14/08/2023

Wilt u linken naar dit artikel, dat kan!
<a href=”https://www.toolshero.nl/bekende-auteurs/philip-kotler/”>Toolshero: Philip Kotler</a>

Interessant artikel?

Geef je waardering of deel het artikel via social media!

Gemiddelde beoordeling 4.5 / 5. Totaal aantal beoordelingen: 8

Dit artikel is nog niet beoordeeld! Wees de eerste met jouw beoordeling.

We vinden het jammer dat het artikel niet waardevol voor je was

Laat ons dit artikel verbeteren!

Vertel ons wat er beter kan aan het artikel? Wat mis je bijvoooebeeld of wat kan worden aangevuld?

Vincent van Vliet
Article by:

Vincent van Vliet

Vincent van Vliet is oprichter van Toolshero en verantwoordelijk voor de content en release management. Samen met het team bepaalt hij de strategie en beheert de content planning, marktintroducties, klantervaring en beleidsontwikkeling onderdelen van het bedrijf.

Tags:

Geef een reactie