Circa 80 procent van Nederlandse consumenten deed online aankoop in 2023

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) heeft recent cijfers naar buiten gebracht, die laten zien dat circa één op de acht Nederlandse consumenten een online aankoop deed in het voorgaande jaar. Deze cijfers tonen aan dat het voor ondernemers van groot belang is om online vindbaar te zijn. Het advies en de hulp van een marketingbureau in Amsterdam kan bedrijven helpen hun online vindbaarheid te verbeteren. Er zijn verschillende manieren om hierin te voorzien. Denk aan de toepassing van Search Engine Optimization (SEO), het adverteren via een streamingdienst als YouTube en bijvoorbeeld het opzoeken van de interactie met consumenten via sociale kanalen. Dat laatste sluit goed aan op een van de online marketing trends van dit moment: het inzetten op user generated content (UGC). In dit artikel lees je er meer over.

Hulp en advies van online marketing bureau vaak gewenst

Veel bedrijven hebben zich jaren gericht op de core business van hun organisatie en online marketing hierbij als bijzaak gezien. Nu het verbeteren van de online vindbaarheid steeds belangrijker wordt, kiezen zij vaker voor de ondersteuning van een online marketing bureau.

Zelf voldoende kennis opdoen om de diverse vormen van online marketing toe te kunnen passen is tijdrovend. Het maakt dat je al snel een achterstand oploopt ten opzichte van andere partijen in de sector. Daar komt nog bij dat het opdoen van kennis de kans op beginnersfouten in de gekozen strategie niet per definitie hoeft te verkleinen. Met de hulp van een online marketing bureau voorkom je deze fouten. Daarbij is een online marketing bureau op de hoogte van de laatste trends. Zet je bijvoorbeeld al in op personalisatie van campagnes?

Aan de slag met het creëren van snackable content

Een potentiële klant zit vaak niet te wachten op lange stukken tekst. Populair is de toepassing van snackable content. Het zijn vaak korte video’s, een infographic of bijvoorbeeld een afbeelding met een uitleg over de werking van een product. Deze content is binnen een of twee minuten bekeken en laat zich goed delen via sociale kanalen. Op basis van hetgeen de consument gezien heeft, bepaalt deze of meer informatie gewenst is. Zorg er om deze reden voor dat de korte fragmenten altijd gecombineerd worden met een aansporing tot het bekijken van een volgende pagina of uitgebreidere video. Het is aan organisaties om de perfecte mix te vinden tussen korte fragmenten en een uitgebreide pagina met details over een product of dienst.

Vincent van Vliet
Artikel door:

Vincent van Vliet

Vincent van Vliet is oprichter van Toolshero en verantwoordelijk voor de content en release management. Samen met het team bepaalt hij de strategie en beheert de content planning, marktintroducties, klantervaring en beleidsontwikkeling onderdelen van het bedrijf.

Reacties zijn gesloten.