× Close
Home » Marketing (Page 9)

Marketing

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.

De basis van dit interactieve proces is de Marketing Mix, ontwikkeld door de bekende marketing professor Jerome McCarthy.

Kortom, het ‘veroveren van de markt’ is waar deze discipline zich op richt. Er zijn vele theorieën die informatie bieden om een product goed op de markt te krijgen om daarmee de competitie te tackelen. Er zijn veel wetenschappelijke en praktische studies uitgevoerd over deze discipline vanuit een lerend en ontwikkelend standpunt.

Als voorbeeld, nog een beroemde marketing strategie expert is Philip Kotler. Kotler is onder andere bekend van Five Product Levels en Decision Making Unit (DMU).

Wat zijn de meest bekende en gebruikte marketing modellen en methoden? Wat zijn hun succesverhalen en praktische tips wanneer je deze toepast? Deze artikelen gaan over verschillende modellen, tools en methodes die je kunnen helpen bij het bereiken van je doel of het begrijpen van bepaalde aspecten die met deze discipline komen.

Consultative selling

januari 7th, 2022

Consultative selling is een verkooptechniek waarbij de verkoper in eerste plaats optreedt als adviseur. De koper wordt geholpen bij het identificeren van zijn of haar behoeften en daarna stelt de verkoper producten voor die aan deze behoeften voldoen.

Concept testing

januari 7th, 2022

Concept testing omvat kwalitatieve en kwantitatieve methoden om de acceptatie van concepten bij consumenten te meten.

Brand pyramid

januari 7th, 2022

De brand pyramid / merk piramide van Kevin Lane Keller is een methode met als doel om een emotionele band te ontwikkelen met consumenten.

Brand equity

januari 7th, 2022

Brand equity: in dit artikel wordt het concept brand equity praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze krachtige marketing strategie tool.

Wat is brand equity?

Een merk is niet alleen een logo of een naam, …

4C marketing model (Lauterborn)

januari 7th, 2022

Het 4C marketing model is een model om de marketingmix van een organisatie te beschrijven. In deze relatief nieuwe manier van marketing verschuift de focus van producent en product naar de consument en zijn of haar behoeften.

North Star Metric

juni 9th, 2021

De North Star Metric (NSM) is een belangrijke statistiek die de totale waarde uitdrukt die door de organisatie aan consumenten geleverd wordt.

Loyalty marketing

april 2nd, 2021

Loyalty marketing programs zijn beloningsprogramma's die worden ingezet om bestaande klanten te houden en nieuwe klanten aan te trekken.

EPRG framework

december 6th, 2019

Het EPRG framework kan worden gebruikt in een internationaliseringsproces van een bedrijf en om verschillende managementbenaderingen te evalueren.

Waardepropositie creëren

januari 6th, 2014

Door de (potentiële) klant centraal te stellen, wordt een toegevoegde waarde gecreëerd. De producten en/of diensten vertegenwoordigen niet zozeer deze waarde, maar door het gebruik ontstaat een waardepropositie.
© Copyright 2013-2023 Toolshero | Privacy | Toolshero.com (English) | Toolshero.es (Spanish)

Probeer Toolshero nu gratis

X