januari 9th, 2022
Pain pleasure gap: in dit artikel wordt de pain pleasure gap praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze handige marketing strategie tool.
Wat is de pain pleasure gap?
Het was de Amerikaanse marketinggoeroe Sampson Lee die …
januari 9th, 2022
Hunger marketing: in dit artikel wordt het concept van hunger marketing praktisch uitgelegd. Na het lezen zal je de basis begrijpen van deze krachtige marketing strategie.
Wat is hunger marketing?
Het concept hunger marketing is vrij eenvoudig te begrijpen. Het …
januari 9th, 2022
B2C marketing: in dit artikel wordt B2C marketing praktisch uitgelegd. Na het lezen zal je de basis begrijpen van deze krachtige marketing discipline.
Wat is B2C marketing?
B2C marketing, of business-to-consumer marketing, verwijst naar de marketingactiviteiten, strategieën en tactieken van …
januari 8th, 2022
Gartner Magic Quadrant: in dit artikel wordt de onderzoeksmethode de Gartner Magic Quadrant uitgelegd. Gartner is een onderzoeks- en adviesbureau in de IT-sector. Na het lezen zal je een beter inzicht krijgen over de werkwijze van de vier kwadranten.
Wat
…
januari 7th, 2022
Decision Making Unit: in dit artikel worden de Decision Making Unit (DMU) van Philip Kotler uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze krachtige marketing tool.
Achtergrond
In de handel tussen bedrijven (business-to-business; b2b) worden (aankoop)beslissingen …
januari 7th, 2022
Customer experience mapping: in dit artikel wordt het concept van customer experience mapping praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze krachtige marketing tool.
Wat is customer experience mapping?
Customer experience mapping (klantervaring inventarisatie) is vergelijkbaar …
januari 7th, 2022
Consultative selling: in dit artikel wordt consultative selling praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze krachtige marketingtool.
Wat is consultative selling?
Consultative selling is een verkooptechniek waarbij de verkoper in eerste plaats optreedt als adviseur. …
januari 7th, 2022
Concept testing: in dit artikel wordt concept testing praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze krachtige marketingtool.
Wat is concept testing?
Concept testing is het proces van het gebruik van kwalitatieve en kwantitatieve methoden om …
januari 7th, 2022
4C marketing model: in dit artikel wordt het 4C marketing model praktisch uitgelegd. Na het lezen zal je de basis begrijpen van deze krachtige marketing tool.
Wat is het 4C marketing model?
Het 4C marketing model is een model om …
juni 9th, 2021
North Star Metric: in dit artikel wordt de North Star Metric praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze krachtige marketingtool.
Wat is de North Star Metric?
Organisaties gebruiken de North Star Metric als focus voor …