april 17th, 2023
Marketing analytics: in dit artikel wordt marketing analytics praktisch uitgelegd. Naast de uitleg wat dit concept is, wordt ook toegelicht hoe dit online werkt, de verbinding met machine learning, software / tools en wie deze software gebruiken en waarvoor. …
april 11th, 2023
Prijszetting methode: in dit artikel wordt het begrip prijszetting praktisch uitgelegd. Het artikel begint met de definitie van prijszetting en de factoren die prijszetting beïnvloeden. Ook vind je informatie over de doelstelling van deze activiteit en praktische voorbeelden van zowel …
maart 26th, 2022
6W model: in dit artikel wordt het 6W model van Ferrell praktisch uitgelegd. Na het lezen zal je de basis begrijpen van deze krachtige probleemanalyse en marketingtool.
Wat is het 6W model van Ferrell?
Het 6W model van Ferrell …
februari 3rd, 2022
Brand Asset Valuator model: in dit artikel wordt het Brand Asset Valuator model praktisch uitgelegd. Dit artikel bevat de algemene definitie, de BAV-matrix en een downloadbare Brand Asset Valuator vragenlijst. Na het lezen begrijp je de principes van deze …
januari 24th, 2022
MDC model: in dit artikel wordt het MDC model praktisch uitgelegd. Na het lezen zal je de basis begrijpen van deze krachtige marketing tool.
Wat is het MDC model?
Het MDC model bestaat uit het acroniem MDC: Merk, Doelgroep, Concurrenten, …
januari 14th, 2022
Prijsstrategie matrix: in dit artikel wordt de prijsstrategie matrix praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze krachtige strategietool.
Wat is de prijsstrategie matrix?
De prijsstrategie matrix is een tool die gebruikt wordt om de beste …
januari 10th, 2022
Social commerce: in dit artikel wordt de definitie van social commerce besproken. Social commerce is, in brede zin, het gebruik van social media als verkoopplatform. Het is essentieel om social commerce te begrijpen binnen het landschap van de huidige digitale …
januari 10th, 2022
Service marketing mix: in dit artikel wordt het concept service marketing mix van Bernard H. Booms en Mary Jo Bitner praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze krachtige marketing tool.
Achtergrond service marketing mix
Steeds …
januari 9th, 2022
Cross culturele patronen: in dit artikel wordt Cross culturele patronen van Richard Gesteland praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze krachtige marketing en verandermanagement tool.
Wat zijn cross culturele patronen?
Over de hele wereld zijn er …
januari 9th, 2022
Pain pleasure gap: in dit artikel wordt de pain pleasure gap praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze handige marketing strategie tool.
Wat is de pain pleasure gap?
Het was de Amerikaanse marketinggoeroe Sampson Lee die …
januari 7th, 2022
Concept testing: in dit artikel wordt concept testing praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze krachtige marketingtool.
Wat is concept testing?
Concept testing is het proces van het gebruik van kwalitatieve en kwantitatieve methoden om …