Buy Sell Hierarchy
Buy Sell Hierarchy: in dit artikel wordt de Buy Sell Hierarchy methode praktisch uitgelegd. Na het lezen zal je een beter inzicht krijgen over hoe je een huidige situatie kan beoordelen en waar je wilt dat deze binnen drie jaar …
Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.
Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.
De basis van dit interactieve proces is de Marketing Mix, ontwikkeld door de bekende marketing professor Jerome McCarthy.
Kortom, het ‘veroveren van de markt’ is waar deze discipline zich op richt. Er zijn vele theorieën die informatie bieden om een product goed op de markt te krijgen om daarmee de competitie te tackelen. Er zijn veel wetenschappelijke en praktische studies uitgevoerd over deze discipline vanuit een lerend en ontwikkelend standpunt.
Als voorbeeld, nog een beroemde marketing strategie expert is Philip Kotler. Kotler is onder andere bekend van Five Product Levels en Decision Making Unit (DMU).
Wat zijn de meest bekende en gebruikte marketing modellen en methoden? Wat zijn hun succesverhalen en praktische tips wanneer je deze toepast? Deze artikelen gaan over verschillende modellen, tools en methodes die je kunnen helpen bij het bereiken van je doel of het begrijpen van bepaalde aspecten die met deze discipline komen.
Buy Sell Hierarchy: in dit artikel wordt de Buy Sell Hierarchy methode praktisch uitgelegd. Na het lezen zal je een beter inzicht krijgen over hoe je een huidige situatie kan beoordelen en waar je wilt dat deze binnen drie jaar …
Reputatiemanagement: in dit artikel wordt reputatiemanagement praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze krachtige marketing theorie.
Reputatiemanagement omvat het geheel van activiteiten die een strategie vormen voor het bepalen, …
MDC model: in dit artikel wordt het MDC model praktisch uitgelegd. Na het lezen zal je de basis begrijpen van deze krachtige marketing tool.
Het MDC model bestaat uit het acroniem MDC: Merk, Doelgroep, Concurrenten, …
Prijsstrategie matrix: in dit artikel wordt de prijsstrategie matrix praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze krachtige strategietool.
De prijsstrategie matrix is een tool die gebruikt wordt om de beste …
Social commerce: in dit artikel wordt de definitie van social commerce besproken. Social commerce is, in brede zin, het gebruik van social media als verkoopplatform. Het is essentieel om social commerce te begrijpen binnen het landschap van de huidige digitale …
SIVA model: in dit artikel wordt het SIVA model praktisch uitgelegd. Na het lezen zal je de basis begrijpen van deze krachtige marketing tool.
Klanten vormen het bestaansrecht van elke onderneming. Het kan gaan om …
SFA matrix: in dit artikel wordt de SFA matrix praktisch uitgelegd. Na het lezen van dit artikel zal je begrijpen waar de SFA matrix uit bestaat en hoe je deze krachtige strategie en besluitvorming tool kunt gebruiken. In dit artikel …
Service marketing mix: in dit artikel wordt het concept service marketing mix van Bernard H. Booms en Mary Jo Bitner praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze krachtige marketing tool.
Steeds …
Search Engine Advertising: in dit artikel wordt Search Engine Advertising (SEA), ook bekend als zoekmachine adverteren, praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze krachtige marketingtool.
Zoekmachine adverteren, …
AARRR Funnel Framework: in dit artikel wordt het AARRR-funnel framework uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze krachtige tool voor marketing.
Het AARRR funnel framework is een hulpmiddel dat bedrijven …