× Close
Home » Marketing (Page 8)

Marketing

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.

De basis van dit interactieve proces is de Marketing Mix, ontwikkeld door de bekende marketing professor Jerome McCarthy.

Kortom, het ‘veroveren van de markt’ is waar deze discipline zich op richt. Er zijn vele theorieën die informatie bieden om een product goed op de markt te krijgen om daarmee de competitie te tackelen. Er zijn veel wetenschappelijke en praktische studies uitgevoerd over deze discipline vanuit een lerend en ontwikkelend standpunt.

Als voorbeeld, nog een beroemde marketing strategie expert is Philip Kotler. Kotler is onder andere bekend van Five Product Levels en Decision Making Unit (DMU).

Wat zijn de meest bekende en gebruikte marketing modellen en methoden? Wat zijn hun succesverhalen en praktische tips wanneer je deze toepast? Deze artikelen gaan over verschillende modellen, tools en methodes die je kunnen helpen bij het bereiken van je doel of het begrijpen van bepaalde aspecten die met deze discipline komen.

RATER model

januari 9th, 2022

Gebruik het RATER model om vooraf te kunnen inschatten wat klanten verwachten van de producten en / of de diensten die zij kopen.

Perceptual map (PERMAP)

januari 9th, 2022

Een Perceptual Map (PERMAP) is een grafische techniek die door marketeers gebruikt wordt om de percepties en meningen van (potentiële) klanten over producten, productlijnen of merken, te visualiseren.

Pain pleasure gap

januari 9th, 2022

Pain Pleasure Curve gaat over de zogenaamde pieken van pijn en dalen van plezier die meer zullen bijdragen aan een aangename klantervaring. Ontevreden klanten zullen een zekere mate van pijn ervaren.

Marketing research mix

januari 9th, 2022

Marketing research mix of ook wel "MR-mix" is in 2004 gemaakt en in 2007 gepubliceerd door Nigel Bradley, hij is universitair hoofddocent marketing aan de University of Westminster in Londen. Dit onderzoek werd ontworpen als een kader om onderzoekers te helpen bij het ontwerpen of evalueren van marketing onderzoekstudies. In overeenstemming met de marketingmix, heeft de marketing research mix ook 4Ps. Echter, in tegenstelling tot de marketingmix zijn deze elementen opeenvolgend en passen ze bij de belangrijkste fasen die moeten worden gevolgd. Deze vier P's zijn: doel (purpose), populatie, procedure en publicatie.

Hunger marketing

januari 9th, 2022

Hunger marketing gaat meestal over het aanbieden van een product tegen een voordelige prijs terwijl de voorraad beperkt is, leidend tot toenemende vraag.

B2C marketing

januari 9th, 2022

B2C marketing gaat over de strategieën en tactieken die gebruikt worden om producten en diensten onder consumenten te promoten.

Gartner Magic Quadrant

januari 8th, 2022

Gartner Magic Quadrant is een methode en visualisatietool voor het monitoren en evalueren van de voortgang van organisaties.
© Copyright 2013-2023 Toolshero | Privacy | Toolshero.com (English) | Toolshero.es (Spanish)

Probeer Toolshero nu gratis

X