× Close
Home » Marketing (Page 8)

Marketing

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.

De basis van dit interactieve proces is de Marketing Mix, ontwikkeld door de bekende marketing professor Jerome McCarthy.

Kortom, het ‘veroveren van de markt’ is waar deze discipline zich op richt. Er zijn vele theorieën die informatie bieden om een product goed op de markt te krijgen om daarmee de competitie te tackelen. Er zijn veel wetenschappelijke en praktische studies uitgevoerd over deze discipline vanuit een lerend en ontwikkelend standpunt.

Als voorbeeld, nog een beroemde marketing strategie expert is Philip Kotler. Kotler is onder andere bekend van Five Product Levels en Decision Making Unit (DMU).

Wat zijn de meest bekende en gebruikte marketing modellen en methoden? Wat zijn hun succesverhalen en praktische tips wanneer je deze toepast? Deze artikelen gaan over verschillende modellen, tools en methodes die je kunnen helpen bij het bereiken van je doel of het begrijpen van bepaalde aspecten die met deze discipline komen.

Marketing analytics: de uitleg

april 17th, 2023

Marketing analytics: in dit artikel wordt marketing analytics praktisch uitgelegd. Naast de uitleg wat dit concept is, wordt ook toegelicht hoe dit online werkt, de verbinding met machine learning, software / tools en wie deze software gebruiken en waarvoor. …

Prijszetting methode: de uitleg

april 11th, 2023

Prijszetting methode: in dit artikel wordt het begrip prijszetting praktisch uitgelegd. Het artikel begint met de definitie van prijszetting en de factoren die prijszetting beïnvloeden. Ook vind je informatie over de doelstelling van deze activiteit en praktische voorbeelden van zowel …

6W model (Ferrell)

maart 26th, 2022

6W model: in dit artikel wordt het 6W model van Ferrell praktisch uitgelegd. Na het lezen zal je de basis begrijpen van deze krachtige probleemanalyse en marketingtool.

Wat is het 6W model van Ferrell?

Het 6W model van Ferrell …

Brand Asset Valuator model: de uitleg

februari 3rd, 2022

Brand Asset Valuator model: in dit artikel wordt het Brand Asset Valuator model praktisch uitgelegd. Dit artikel bevat de algemene definitie, de BAV-matrix en een downloadbare Brand Asset Valuator vragenlijst. Na het lezen begrijp je de principes van deze …

MDC model

januari 24th, 2022

MDC model: in dit artikel wordt het MDC model praktisch uitgelegd. Na het lezen zal je de basis begrijpen van deze krachtige marketing tool.

Wat is het MDC model?

Het MDC model bestaat uit het acroniem MDC: Merk, Doelgroep, Concurrenten, …

Prijsstrategie matrix

januari 14th, 2022

Prijsstrategie matrix: in dit artikel wordt de prijsstrategie matrix praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze krachtige strategietool.

Wat is de prijsstrategie matrix?

De prijsstrategie matrix is een tool die gebruikt wordt om de beste …

Social commerce

januari 10th, 2022

Social commerce: in dit artikel wordt de definitie van social commerce besproken. Social commerce is, in brede zin, het gebruik van social media als verkoopplatform. Het is essentieel om social commerce te begrijpen binnen het landschap van de huidige digitale …

Service Marketing mix, de 7 P’s

januari 10th, 2022

Service marketing mix: in dit artikel wordt het concept service marketing mix van Bernard H. Booms en Mary Jo Bitner praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze krachtige marketing tool.

Achtergrond service marketing mix

Steeds …

Cross culturele patronen

januari 9th, 2022

Cross culturele patronen: in dit artikel wordt Cross culturele patronen van Richard Gesteland praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze krachtige marketing en verandermanagement tool.

Wat zijn cross culturele patronen?

Over de hele wereld zijn er …

Pain pleasure gap

januari 9th, 2022

Pain pleasure gap: in dit artikel wordt de pain pleasure gap praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze handige marketing strategie tool.

Wat is de pain pleasure gap?

Het was de Amerikaanse marketinggoeroe Sampson Lee die …

Concept testing

januari 7th, 2022

Concept testing: in dit artikel wordt concept testing praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze krachtige marketingtool.

Wat is concept testing?

Concept testing is het proces van het gebruik van kwalitatieve en kwantitatieve methoden om …

© Copyright 2013-2025 Toolshero | Algemene voorwaarden | Privacy | Toolshero.com (English) | Partner netwerk: MeesterBaan