× Close
Home » Marketing (Page 6)

Marketing

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.

De basis van dit interactieve proces is de Marketing Mix, ontwikkeld door de bekende marketing professor Jerome McCarthy.

Kortom, het ‘veroveren van de markt’ is waar deze discipline zich op richt. Er zijn vele theorieën die informatie bieden om een product goed op de markt te krijgen om daarmee de competitie te tackelen. Er zijn veel wetenschappelijke en praktische studies uitgevoerd over deze discipline vanuit een lerend en ontwikkelend standpunt.

Als voorbeeld, nog een beroemde marketing strategie expert is Philip Kotler. Kotler is onder andere bekend van Five Product Levels en Decision Making Unit (DMU).

Wat zijn de meest bekende en gebruikte marketing modellen en methoden? Wat zijn hun succesverhalen en praktische tips wanneer je deze toepast? Deze artikelen gaan over verschillende modellen, tools en methodes die je kunnen helpen bij het bereiken van je doel of het begrijpen van bepaalde aspecten die met deze discipline komen.

Marketingstrategie opstellen: de uitleg

april 11th, 2024

Marketingstrategie opstellen: in dit artikel wordt de marketingstrategie op een praktische manier uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel hoe je het kan opstellen (voorbeeld), het belang, de relatie met een marketingplan, en voorla hoe ontwikkel je een effectieve …

Retail Management: uitleg en betekenis

april 11th, 2024

Retail management: in dit artikel wordt retail management praktisch uitgelegd. Het bespreekt wat retail management is (betekenis), wat de rol van marktonderzoek binnen retail management is, welke andere activiteiten erbij komen kijken en welke competenties een retail manager dient te …

Gartner Magic Quadrant (QM): de uitleg

maart 25th, 2024

Gartner Magic Quadrant (MQ): dit artikel legt de onderzoeksmethode van het Gartner Magic Quadrant uit. Naast wat het is, belicht dit artikel ook hoe het in de praktijk werkt, de beoordelingscriteria en een korte samenvatting. Veel plezier met lezen!

Wat

Influencer marketing: de uitleg

maart 24th, 2024

Influencer marketing: in dit artikel wordt het concept van influencer marketing praktisch uitgelegd. Naast de uitleg wat het is, wordt stilgestaan bij de Return on Investment (ROI), of het beter is dan andere marketingkanalen, content marketing of traditioneel adverteren, …

Gamification: de uitleg en betekenis

maart 22nd, 2024

Gamification: in dit artikel wordt Gamification praktisch uitgelegd. Het Octalysis Gamification raamwerk komt uitgebreid aan bod, de toepassingen en voordelen van gamification worden besproken en tot slot wordt er kritiek aangekaart. Na het lezen zal je de basis begrijpen van …

Marketing Myopia: de uitleg en betekenis

maart 19th, 2024

Marketing Myopia: in dit artikel wordt het Marketing Myopia concept praktisch uitgelegd. Naast wat het is en de betekenis, belicht dit artikel ook een voorbeeld van Marketing Myopia over Kodak en de gemiste kansen, het belang van een marketingstrategie, de …

Marketing automation: de uitleg en betekenis

maart 19th, 2024

Marketing automation: in dit artikel wordt marketing automation praktisch uitgelegd. Het behandelt wat het is, de relatie met e-mailmarketing, lead management en segmentering, en de voordelen van marketing automation. Na het lezen begrijp je de basis van deze marketingtool. …

Perceptual Map / Mapping: uitleg en template

januari 18th, 2024

Perceptual map: in dit artikel wordt de perceptual map or PERMAP praktisch uitgelegd. Het artikel begint met een algemene definitie en uitleg van de PERMAP, gevolgd door een lijst met redenen waarom managers en organisaties in het algemeen deze …

Viral marketing: de uitleg en betekenis

januari 18th, 2024

Viral marketing: in dit artikel wordt het concept van viral marketing praktisch uitgelegd. Naast de uitleg wat het is en de betekenis, wordt ook in het artikel toegelicht de oorsprong plus voorbeelden, hoe het werkt, de besmetting, voor- en nadelen …

Value Proposition Canvas Model en template

januari 18th, 2024

Value Proposition Canvas Model: in dit artikel wordt het concept Value Proposition Canvas model van Alexander Osterwalder praktisch uitgelegd. Naast de uitleg van wat het is, wordt het model per onderdeel uitgelegd en bevat dit artikel een handige template om …

Social selling index: de uitleg

januari 18th, 2024

Social selling: in dit artikel wordt het concept van social selling praktisch uitgelegd. Naast de uitleg van wat dit concept is, wordt het onderwerp transformatie uitgelicht, de Social Selling Index (SSI) en de vier pilaren worden uitgebreid toegelicht. Tevens wordt …

RFM segmentatie: uitleg plus voorbeeld

september 17th, 2023

RFM segmentatie: in dit artikel wordt RFM segmentatie uitgelegd. Na het lezen zal je een beter inzicht krijgen over deze marketing tool, over hoe je jouw klanten snel kunt sorteren en rangschikken. Veel leesplezier!

Wat is RFM segmentatie?

Met RFM …

© Copyright 2013-2025 Toolshero | Algemene voorwaarden | Privacy | Toolshero.com (English) | Partner netwerk: MeesterBaan