juli 30th, 2023
Brand essence wheel: in dit artikel wordt het Brand Essence Wheel praktisch uitgelegd. We behandelen wat dit model is, wat de verschillende ringen inhouden en wat de relatie tot merkloyaliteit is. Dit artikel bevat ook een template, om zelf aan …
juli 30th, 2023
Brand identity prism: in dit artikel wordt het brand identity prism, ontwikkeld door Jean-Noel Kapferer praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel ook het tweedimensionaal model toe, de zes factoren van een succesvolle merkidentiteit en een korte …
juli 27th, 2023
Sociale netwerk analyse: in dit artikel wordt de sociale netwerk analyse praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze handige sociaal netwerk tool.
Wat is een sociale netwerk analyse?
Een sociale netwerk analyse (Social Network Analysis (SNA) …
juni 20th, 2023
Kano model: in dit artikel wordt het Kano Model van Noriaki Kano praktisch uitgelegd. Naast wat het Kano-model is, belicht dit artikel ook het concept van klanttevredenheid en klantbehoeften en de productkenmerken. Na het lezen begrijp je de basis van …
juni 19th, 2023
Brand leadership: in dit artikel wordt brand leadership oftwel merkleiderschap praktisch uitgelegd. Dit artikel bevat de algemene definitie van brand leadership, voorbeelden, voordelen en tips. Na het lezen ervan zal je de basis begrijpen van deze krachtige marketing tool. Veel …
juni 13th, 2023
Brand pyramid: in dit artikel wordt de Brand pyramid (merk piramide), ontwikkeld door Kevin Lane Keller praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze handige marketing strategie tool.
Wat is de brand pyramid?
De brand pyramid (merk …
juni 8th, 2023
Brand key model: in dit artikel wordt het brand key model oftewel de Brand Box praktisch uitgelegd. Het artikel begint met de definitie van dit model, gevolgd door uitleg over de verschillende elementen en praktische tips. Je vindt daarnaast een …
juni 8th, 2023
Brand equity model: in dit artikel wordt het brand equity model van Kevin Lane Keller praktisch uitgelegd. Naast wat het is (betekenis), dit artikel ook de twee dimensies van het CBBE-model, een voorbeeld, de rol van reclame, het belang van …
juni 8th, 2023
Benchmarking: in dit artikel wordt de methode benchmarking en een benchmark praktisch uitgelegd. In dit artikel wordt toegelicht wat het is, hoe je het kan toepassen, soorten benchmarks en een voorbeeld. Na het lezen begrijp je de basis van deze …
mei 22nd, 2023
Sales funnel: in dit artikel wordt het sales funnel concept praktisch uitgelegd. Naast de uitleg en betekenis, wordt het verband met het concept Customer Journey, het vullen van de trechter plus de bijkomende termen en de software hiervoor toegelicht. Dit …