× Close
Home » Marketing (Pagina 5)

Marketing

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.

Marketing is het interactieve proces dat goederen en services verplaatst van een concept naar de klant.

De basis van dit interactieve proces is de Marketing Mix, ontwikkeld door de bekende marketing professor Jerome McCarthy.

Kortom, het ‘veroveren van de markt’ is waar deze discipline zich op richt. Er zijn vele theorieën die informatie bieden om een product goed op de markt te krijgen om daarmee de competitie te tackelen. Er zijn veel wetenschappelijke en praktische studies uitgevoerd over deze discipline vanuit een lerend en ontwikkelend standpunt.

Als voorbeeld, nog een beroemde marketing strategie expert is Philip Kotler. Kotler is onder andere bekend van Five Product Levels en Decision Making Unit (DMU).

Wat zijn de meest bekende en gebruikte marketing modellen en methoden? Wat zijn hun succesverhalen en praktische tips wanneer je deze toepast? Deze artikelen gaan over verschillende modellen, tools en methodes die je kunnen helpen bij het bereiken van je doel of het begrijpen van bepaalde aspecten die met deze discipline komen.

Brand Essence Wheel: de uitleg

juli 30th, 2023

Brand essence wheel: in dit artikel wordt het Brand Essence Wheel praktisch uitgelegd. We behandelen wat dit model is, wat de verschillende ringen inhouden en wat de relatie tot merkloyaliteit is. Dit artikel bevat ook een template, om zelf aan …

Brand Identity Prism van Jean Noel Kapferer

juli 30th, 2023

Brand identity prism: in dit artikel wordt het brand identity prism, ontwikkeld door Jean-Noel Kapferer praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel ook het tweedimensionaal model toe, de zes factoren van een succesvolle merkidentiteit en een korte …

Sociale netwerk analyse

juli 27th, 2023

Sociale netwerk analyse: in dit artikel wordt de sociale netwerk analyse praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze handige sociaal netwerk tool.

Wat is een sociale netwerk analyse?

Een sociale netwerk analyse (Social Network Analysis (SNA) …

Kano model: de uitleg

juni 20th, 2023

Kano model: in dit artikel wordt het Kano Model van Noriaki Kano praktisch uitgelegd. Naast wat het Kano-model is, belicht dit artikel ook het concept van klanttevredenheid en klantbehoeften en de productkenmerken. Na het lezen begrijp je de basis van …

Brand leadership: de uitleg

juni 19th, 2023

Brand leadership: in dit artikel wordt brand leadership oftwel merkleiderschap praktisch uitgelegd. Dit artikel bevat de algemene definitie van brand leadership, voorbeelden, voordelen en tips. Na het lezen ervan zal je de basis begrijpen van deze krachtige marketing tool. Veel …

Brand pyramid van Kevin Lane Keller

juni 13th, 2023

Brand pyramid: in dit artikel wordt de Brand pyramid (merk piramide), ontwikkeld door Kevin Lane Keller praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze handige marketing strategie tool.

Wat is de brand pyramid?

De brand pyramid (merk …

Brand key model: de uitleg plus template

juni 8th, 2023

Brand key model: in dit artikel wordt het brand key model oftewel de Brand Box praktisch uitgelegd. Het artikel begint met de definitie van dit model, gevolgd door uitleg over de verschillende elementen en praktische tips. Je vindt daarnaast een …

Brand equity model van Kevin Lane Keller

juni 8th, 2023

Brand equity model: in dit artikel wordt het brand equity model van Kevin Lane Keller praktisch uitgelegd. Naast wat het is (betekenis), dit artikel ook de twee dimensies van het CBBE-model, een voorbeeld, de rol van reclame, het belang van …

Benchmarking / benchmark: de uitleg

juni 8th, 2023

Benchmarking: in dit artikel wordt de methode benchmarking en een benchmark praktisch uitgelegd. In dit artikel wordt toegelicht wat het is, hoe je het kan toepassen, soorten benchmarks en een voorbeeld. Na het lezen begrijp je de basis van deze …

Sales funnel: de uitleg plus voorbeeld

mei 22nd, 2023

Sales funnel: in dit artikel wordt het sales funnel concept praktisch uitgelegd. Naast de uitleg en betekenis, wordt het verband met het concept Customer Journey, het vullen van de trechter plus de bijkomende termen en de software hiervoor toegelicht. Dit …

© Copyright 2013-2024 Toolshero | Privacy | Toolshero.com (English) | Toolshero.es (Spanish) | SEO bureau: Webprogress