× Close
Home » Management (Pagina 7)

Management

Management is het proces om organisatorische doelen te realiseren, uitgevoerd door de personen in een organisatie met een managementfunctie (mensen, processen en middelen).

Management is het proces om organisatorische doelen te realiseren, uitgevoerd door de personen in een organisatie met een managementfunctie (mensen, processen en middelen).

De juiste mensen met de juiste combinatie van vaardigheden zorgt voor de juiste fundering van een organisatie. Mensen worden aangestuurd vanuit een strategisch, tactisch en operationeel oogpunt.

Henri Fayol, één van de grondleggers van deze discipline, beschreef verschillende management functies welke zorgen voor het basis proces. Hij beschreef ook een aantal management principes welke nodig zijn om organisatorische doelen met succes te behalen.

Deze discipline omvat onder andere het identificeren van de missie, doelstellingen, procedures, regels en het managen van de personen. Dit levert allemaal bijdrage aan het succes van een organisatie. Management komt terug in veel verschillende disciplines, van behavioristisch en sociale aspecten tot IT en business processen. Er zijn veel wetenschappelijke en praktische studies uitgevoerd over deze discipline vanuit een lerend en ontwikkelend standpunt.

Wat zijn de meest bekende en gebruikte management modellen en methoden? Wat zijn hun succesverhalen en praktische tips wanneer je deze toepast? Deze artikelen gaan over alle krachtige tools en methodes die je kunnen helpen bij het bereiken van je doel of het begrijpen van bepaalde aspecten die met deze discipline komen.

Handy model voor organisatie cultuur: de uitleg

maart 17th, 2023

Handy model: in dit artikel wordt het Handy model voor organisatie cultuur, ontwikkeld door Charles Handy en Roger Harrison praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze management en organisatie ontwikkeling theorie. Veel leesplezier!

Wat is het

Casemanagement: de betekenis en uitleg

maart 12th, 2023

Casemanagement: in dit artikel wordt casemanagement praktisch uitgelegd. Het artikel begint met de algemene betekenis van casemanagement, waarna een aantal voorbeelden wordt gegeven over case managers in de zorg en andere sectoren. Vervolgens vind je informatie over het verloop van …

High Performance Organisatie (HPO)

februari 1st, 2023

High Performance Organisatie: in dit artikel wordt het raamwerk van een High Performance Organisatie (HPO) welke ontwikkeld is door Andre de Waal, beschreven. Naast de uitleg wat het is (plus betekenis), licht dit artikel ook het HPO raamwerk plus vijf …

Denkstijlen (Bonchek en Steele): de uitleg

januari 6th, 2023

Denkstijlen: in dit artikel worden de Denkstijlen van Bonchek en Steele praktisch uitgelegd. Het artikel begint met een algemene definitie van de denkstijlen van Bonchek en Steele. Daarna vind je een praktische uitleg van de 8 denkstijlen met alledaagse voorbeelden. …

Crisis management model (Gonzalez-Herrero & Pratt)

november 25th, 2022

Crisis management model: in dit artikel wordt praktische uitleg gegeven over het crisis management model dat is ontwikkeld door Alfonso Gonzalez-Herrero en Cornelius Pratt. Na het lezen begrijp je de basisgedachte van deze organisatorische management tool.

Wat is een

Accountmanagement: de uitleg en voordelen

november 16th, 2022

Accountmanagement (AM): in dit artikel wordt accountmanagement praktisch uitgelegd. Naast de betekenis, wordt de rol en zijn of haar verantwoordelijkheden van een accountmanager uitgelegd, de voordelen en enkele best practices. Veel leesplezier!

Wat is accountmanagement?

Betekenis en doelen

Accountmanagement is …

Facilitair management

september 20th, 2022

Facilitair management: in dit artikel wordt facilitair management praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van dit belangrijke management onderdeel binnen een onderneming of organisatie.

Wat is facilitair management?

Een ‘faciliteit’ is iets tastbaars dat wordt gebouwd of …

House of Engagement

maart 31st, 2022

House of Engagement: Hoe verhoog ik de betrokkenheid binnen mijn organisatie?
Werknemers zijn geëngageerd als ze zich verbonden voelen met de organisatie en gemotiveerd zijn om bij te dragen aan het gezamenlijke succes. Bij engagement gaat het dus om een …

Participatief management

maart 9th, 2022

Participatief management: in dit artikel wordt participatief management praktisch uitgelegd. Na het lezen zal je een beter inzicht krijgen over deze management tool.

Participatief management biedt alle werknemers kansen om bij te dragen aan het beleid en beslissingen op de …

Managerialisme theorie

maart 7th, 2022

Managerialisme: in dit artikel wordt de managerialisme theorie praktisch uitgelegd. Na het lezen zal je de basis begrijpen van deze krachtige managementtool.

Wat is de managerialisme theorie?

De managerialisme theorie refereert naar een verzameling overtuigingen en praktijken over het …

© Copyright 2013-2024 Toolshero | Privacy | Toolshero.com (English) | Toolshero.es (Spanish) | SEO bureau: Webprogress