× Close
Home » Management (Page 5)

Management

Management is het proces om organisatorische doelen te realiseren, uitgevoerd door de personen in een organisatie met een managementfunctie (mensen, processen en middelen).

Management is het proces om organisatorische doelen te realiseren, uitgevoerd door de personen in een organisatie met een managementfunctie (mensen, processen en middelen).

De juiste mensen met de juiste combinatie van vaardigheden zorgt voor de juiste fundering van een organisatie. Mensen worden aangestuurd vanuit een strategisch, tactisch en operationeel oogpunt.

Henri Fayol, één van de grondleggers van deze discipline, beschreef verschillende management functies welke zorgen voor het basis proces. Hij beschreef ook een aantal management principes welke nodig zijn om organisatorische doelen met succes te behalen.

Deze discipline omvat onder andere het identificeren van de missie, doelstellingen, procedures, regels en het managen van de personen. Dit levert allemaal bijdrage aan het succes van een organisatie. Management komt terug in veel verschillende disciplines, van behavioristisch en sociale aspecten tot IT en business processen. Er zijn veel wetenschappelijke en praktische studies uitgevoerd over deze discipline vanuit een lerend en ontwikkelend standpunt.

Wat zijn de meest bekende en gebruikte management modellen en methoden? Wat zijn hun succesverhalen en praktische tips wanneer je deze toepast? Deze artikelen gaan over alle krachtige tools en methodes die je kunnen helpen bij het bereiken van je doel of het begrijpen van bepaalde aspecten die met deze discipline komen.

Business agility: de uitleg

september 6th, 2024

Business agility: in dit artikel wordt business agility praktisch uitgelegd. Na het lezen van de concrete uitleg zal je de basis begrijpen van deze krachtige management en innovatie tool.

Wat is business agility? De uitleg

Business agility verwijst naar het …

Action learning methode: de uitleg

augustus 26th, 2024

Action learning methode: in dit artikel wordt action learning methode praktisch uitgelegd. Naast de betekenis en de uitleg daarvan, worden ook de cyclus en stappen en de wet van Revans toegelicht. Na het lezen begrijp je de basis van deze …

ACHIEVE Coaching model: de uitleg en stappen

augustus 26th, 2024

ACHIEVE Coaching model: in dit artikel wordt het ACHIEVE Coaching model praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je deze krachtige methode voor het stellen van doelen en het oplossen van problemen. Het model laat in 7 stappen zien hoe je …

14 management principes van Henri Fayol

augustus 26th, 2024

14 management principles: in dit artikel worden de 14 management principes van Henri Fayol praktisch uitgelegd. Elk principe wordt naast de geschiedenis uitgelegd met praktijkvoorbeelden. Na het lezen begrijp je de basis van deze wetenschappelijke managementtheorie. Veel leesplezier!

Wat zijn

10 managementrollen van Mintzberg: de uitleg

augustus 26th, 2024

10 managementrollen van Mintzberg: in dit artikel worden de 10 managementrollen van Mintzberg praktisch uitgelegd. Naast wat deze 10 managementrollen zijn, belicht dit artikel ook het belang van het milieu en de vaardigheden. Na het lezen begrijp je de basis …

COSO model: de uitleg en toepassen

augustus 26th, 2024

COSO model: in dit artikel wordt het COSO model, ook bekend als het COSO Enterprise Risk Management Framework praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel ook de wijzigingen in COSO model, de principes en een korte samenvatting. …

Accountmanagement: de uitleg en voordelen

augustus 23rd, 2024

Accountmanagement (AM): in dit artikel wordt accountmanagement praktisch uitgelegd. Naast de betekenis, wordt de rol en zijn of haar verantwoordelijkheden van een accountmanager uitgelegd, de voordelen en enkele best practices. Veel leesplezier!

Wat is accountmanagement?

Betekenis en doelen

Accountmanagement is …

Nadler-Tushman congruence model: de uitleg

augustus 12th, 2024

Nadler-Tushman congruence model: in dit artikel wordt het Nadler-Tushman congruence model, ook bekend als simpelweg het Nadler Tushman model, praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel ook de organisatie als een interactief geheel en een stappenplan …

Management By Objectives (MBO): de uitleg en betekenis

juli 29th, 2024

Management By Objectives (MBO): in dit artikel wordt het management concept Management By Objectives (MBO) van Peter Drucker praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze krachtige tool op het gebied van strategisch management.

Wat is

Leader-Member Exchange Theory (LMX)

juli 29th, 2024

Leader-Member Exchange Theory: in dit artikel wordt de Leader-Member Exchange Theory (LMX) praktisch uitgelegd. Naast wat de Leader-Member Exchange Theory is, belicht dit artikel ook het proces, de classificatie van nieuwe groeps- of teamleden en het belang van het hervormen …

Klachtenmanagement: de uitleg en tips

juli 29th, 2024

Klachtenmanagement: in dit artikel wordt klachtenmanagement praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel ook het proces en de randvoorwaarden voor effectief klachtenmanagement. Veel plezier met lezen!

Wat is klachtenmanagement? De uitleg

Klachtenmanagement is het proces van het managen …

© Copyright 2013-2025 Toolshero | Algemene voorwaarden | Privacy | Toolshero.com (English) | Partner netwerk: MeesterBaan