september 10th, 2024
TRI assessment: in dit artikel bespreken we wat het TRI Assessment is. Hoe het werkt en waarom het een waardevolle toevoeging is voor elke organisatie die streeft naar een hoger niveau van teamontwikkeling. We geven een inkijk in het model, …
september 6th, 2024
Business agility: in dit artikel wordt business agility praktisch uitgelegd. Na het lezen van de concrete uitleg zal je de basis begrijpen van deze krachtige management en innovatie tool.
Wat is business agility? De uitleg
Business agility verwijst naar het …
augustus 26th, 2024
Action learning methode: in dit artikel wordt action learning methode praktisch uitgelegd. Naast de betekenis en de uitleg daarvan, worden ook de cyclus en stappen en de wet van Revans toegelicht. Na het lezen begrijp je de basis van deze …
augustus 26th, 2024
ACHIEVE Coaching model: in dit artikel wordt het ACHIEVE Coaching model praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je deze krachtige methode voor het stellen van doelen en het oplossen van problemen. Het model laat in 7 stappen zien hoe je …
augustus 26th, 2024
14 management principles: in dit artikel worden de 14 management principes van Henri Fayol praktisch uitgelegd. Elk principe wordt naast de geschiedenis uitgelegd met praktijkvoorbeelden. Na het lezen begrijp je de basis van deze wetenschappelijke managementtheorie. Veel leesplezier!
Wat zijn
…
augustus 26th, 2024
10 managementrollen van Mintzberg: in dit artikel worden de 10 managementrollen van Mintzberg praktisch uitgelegd. Naast wat deze 10 managementrollen zijn, belicht dit artikel ook het belang van het milieu en de vaardigheden. Na het lezen begrijp je de basis …
augustus 26th, 2024
COSO model: in dit artikel wordt het COSO model, ook bekend als het COSO Enterprise Risk Management Framework praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel ook de wijzigingen in COSO model, de principes en een korte samenvatting. …
augustus 23rd, 2024
Accountmanagement (AM): in dit artikel wordt accountmanagement praktisch uitgelegd. Naast de betekenis, wordt de rol en zijn of haar verantwoordelijkheden van een accountmanager uitgelegd, de voordelen en enkele best practices. Veel leesplezier!
Wat is accountmanagement?
Betekenis en doelen
Accountmanagement is …
augustus 12th, 2024
Nadler-Tushman congruence model: in dit artikel wordt het Nadler-Tushman congruence model, ook bekend als simpelweg het Nadler Tushman model, praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel ook de organisatie als een interactief geheel en een stappenplan …
juli 29th, 2024
Management By Objectives (MBO): in dit artikel wordt het management concept Management By Objectives (MBO) van Peter Drucker praktisch uitgelegd. Na het lezen begrijp je de basis van deze krachtige tool op het gebied van strategisch management.
Wat is
…
juli 29th, 2024
Leader-Member Exchange Theory: in dit artikel wordt de Leader-Member Exchange Theory (LMX) praktisch uitgelegd. Naast wat de Leader-Member Exchange Theory is, belicht dit artikel ook het proces, de classificatie van nieuwe groeps- of teamleden en het belang van het hervormen …
juli 29th, 2024
Klachtenmanagement: in dit artikel wordt klachtenmanagement praktisch uitgelegd. Naast wat het is, belicht dit artikel ook het proces en de randvoorwaarden voor effectief klachtenmanagement. Veel plezier met lezen!
Wat is klachtenmanagement? De uitleg
Klachtenmanagement is het proces van het managen …