Van visitekaartje tot business succes: hoe een kleine kaart grote deuren opent

Dat ieder bedrijf het laten ontwerpen van een visitekaartje standaard op de to-do lijst heeft staan, is niet zo gek. Want klopt het visitekaartje tot in detail en past het daardoor perfect bij het bedrijf? Dan kan het zomaar zo zijn dat dit grote deuren opent. Je kunt net even wat makkelijker connecties leggen en dus je netwerk uitbreiden. Is je interesse gewekt? Het is dan de hoogste tijd om een keer aan de slag te gaan met het ontwerpen van goedkope visitekaartjes voor je bedrijf. Waarom het een echt must is voor je bedrijf, lees je in dit blog.

Het delen van een visitekaartje is een van de beste manieren om te netwerken

Je weet het misschien maar al te goed. Een visitekaartje is en blijft nog steeds een van de beste manieren om te netwerken voor je eigen bedrijf. In een paar seconden heb je jouw contactgegevens namelijk al gedeeld. Ideaal als je bijvoorbeeld voor het eerst over de vloer komt bij een potentiële klant of als er een beurs of evenement op de agenda staat. In tal van situaties komt het delen van een visitekaartje dus maar al te goed van pas.

Zorg er altijd voor dat je een visitekaartje op zak hebt

Heb je eenmaal een visitekaartje ontworpen dat helemaal aan je wensen en eisen voldoet? Dan is het altijd een goed idee om meteen een grote oplage in huis te halen. Want één ding is zeker. Het uitdelen van een visitekaartje komt altijd maar al te goed van pas. Denk daarbij aan momenten dat je aanwezig bent op een beurs of een evenement. Het is daarom een goed idee om nu alvast een keer goed na te denken over het ontwerp van het visitekaartje voor jouw bedrijf.

Maak indruk tijdens het delen van het visitekaartje door het helemaal te personaliseren

Fijn om te weten, is dat je een visitekaartje helemaal naar wens kunt personaliseren. En kijk dan ook meteen naar het bedrukken van andere producten voor je bedrijf. Zo is eenvoudig stickers laten maken bijvoorbeeld ook zeker het overwegen waard. Handig om enveloppen mee te sluiten of door bepaalde kasten te labelen. In tal van situaties is het dus een erg fijne uitkomst. Ga je op korte termijn al een keer aan de slag met het personaliseren van producten voor je eigen bedrijf?

Vincent van Vliet
Artikel door:

Vincent van Vliet

Vincent van Vliet is oprichter van Toolshero en verantwoordelijk voor de content en release management. Samen met het team bepaalt hij de strategie en beheert de content planning, marktintroducties, klantervaring en beleidsontwikkeling onderdelen van het bedrijf.

Reacties zijn gesloten.