Philip Crosby biografie en quotes

Philip Crosby - Toolshero

Philip Crosby (Philip Bayard Crosby; 18 juni 1926 – 18 augustus 2001) was zakenman en auteur en wordt erkend als invloedrijke kwaliteitsgoeroe. Philip Crosby is voornamelijk bekend om de kwaliteitsmanagementconcepten Quality is Free, Zero Defects en The Four Absolutes of Quality. Daarnaast schreef hij verschillende boeken, zoals ‘Quality is Free: The Art of Making Quality Certain’ en ‘Quality Without Tears: The Art of Hassel-Free Management’.

Philip Crosby biografie

Opleiding

Philip Crosby werd geboren in West Virginia in de Verenigde Staten. Hij studeerde in zijn vroege jaren kindergeneeskunde en behaalde zijn diploma aan de Western Reserve University. Nadat hij bij de marine in dienst was geweest, zorgde Philip Crosby voor extra inkomsten door als assemblagemedewerker in een fabriek te werken.

Hij ging door met deze baan en werd meer ervaren in het assemblagewerk. Zodoende constateerde hij dat bedrijven meer moeten proberen om dingen de eerste keer goed te doen. Philips Crosby heeft door ervaring geleerd hoe problemen in fabrieken kunnen worden voorkomen. Omdat zijn talent bovendien zichtbaar was in de fabriek, werd hij gepromoveerd tot ingenieur bij de Crosley Corporation in Indiana.

Gratis e-book bij Toolshero

Aangezien hij meer ervaring had opgedaan, vervolgde Philip Crosby zijn carrière in 1957 door gedurende tien jaar als kwaliteitsmanager te werken voor de Martin Marietta Corporation. In deze functie was Philip Crosby verantwoordelijk voor de kwaliteit van het Pershing-raketproject, een tweeledige ballistische raket met vaste brandstof die de eerder gebruikte raketten in de Verenigde Staten moest vervangen, evenals die van sommige Europese landen.

Zijn bijdragen in het algemeen aan de ontwikkling van kwaliteitszorg theorie

Philip Crosby’s positie als kwaliteitsmanager opende de deur naar zijn loopbaan op het gebied van kwaliteit.

Vanaf 1965 wekte hij als directeur en vicevoorzitter van de ITT Corporation. In deze periode, in 1979, publiceerde hij ‘Quality is Free: ‘The Art of Making Quality Certain’, een boek waarin hij een case study presenteert die laat zien hoe de ITT Corporation een miljoen dollar bespaarde door zijn kwaliteitsconcepten toe te passen.

Het boek is in meer dan 15 talen vertaald en er zijn meer dan 2,5 miljoen exemplaren verkocht. Philip Crosby bekleedde deze functie gedurende meer dan een decennium en besloot toen zijn eigen bedrijf op te richten, de Philips Crosby Associates (PCA) in Florida. De PCA is een consultancybedrijf op het gebied van kwaliteitsmanagement dat zich onder andere richt op kwaliteitsmanagement, kwaliteitsbewaking, process reengineering, ontwikkeling van leidinggevende vaardigheden en procesmanagement.

Philip Crosby leerde door zijn ervaring dat door middel van preventieve maatregelen en implicaties in bedrijfsprocessen kwaliteit wordt gegarandeerd, het bespaart kosten en verhoogt dus de winst. Deze manier van zakendoen werd ingevoerd bij Philip Crosby Associates. Het bedrijf richtte zich alleen op preventieve technieken, en binnen tien jaar had hij ongeveer 300 mensen over de hele wereld in dienst.

Het succes van het bedrijf werd erkend door vele grote nationale en internationale bedrijven zoals Motorola, Chrysler en General Motors, en al snel bezochten deze bedrijven Phillip Crosby om meer te weten te komen over zijn aanpak op het gebied van kwaliteitsmanagement.

Hij merkte dat zijn ervaring zeer gewaardeerd werd. In 1991 verkocht hij Philip Crosby Associates om Career IV op te richten, een organisatie die zich richt op het delen van kennis op het gebied van kwaliteitscontrole met toekomstige leidinggevenden. Het bedrijf heeft onderwijs en training op het gebied van kwaliteitsmanagement geleverd aan vele organisaties, waaronder Tell Tool en ETCO.

In 1997 richtte hij ook Philip Crosby Associates II op, een onderwijscentrum op het gebied van kwaliteitsbewaking en -controle. De organisatie breidde zich uit naar meer dan 20 landen over de hele wereld.

Zijn bijdragen op het gebied van kwaliteit hebben veel organisaties geholpen. Hij verklaarde dat bedrijven altijd moeten proberen om geen defecten te hebben, omdat dit doel organisaties helpt om zich voortdurend te verbeteren.

Philip Crosby stelde ook dat de kosten van slechte kwaliteit moeten worden gemeten, en dat kwaliteit moet worden gedefinieerd als bepaalde specificaties die door het management zijn vastgesteld, en die zijn gebaseerd op de behoeften en wensen van de klant.

Hij trouwde met Peggy Davis Crosby. Ze hebben drie kinderen, een zoon en twee dochters, Philip Junior, Phylis en Leyla. Het echtpaar heeft 6 kleinkinderen. N

aast zijn professionele carrière brengt hij veel tijd met zijn familie door. Helaas overleed hij aan een ademhalingsstoornis, maar hij is erin geslaagd verschillende boeken te publiceren, waaronder ‘Quality is Still Free: Making Quality Certain in Uncertain Times’, ‘The Absolutes of Leadership’ en ‘Quality and Me’.

Word lid van Toolshero

Bekende quotes

  1. “Quality is the result of a carefully constructed cultural environment. It has to be the fabric of the organization, not part of the fabric.”
  2. “Making a wrong decision is understandable. Refusing to search continually for learning is not.”
  3. “Quality has to be caused, not controlled.”
  4. “In a true zero-defects approach, there are no unimportant items.”
  5. “The audience only pays attention as long as you know where you are going.”
  6. “Eliminating what is not wanted or needed is profitable in itself.”
  7. “Slowness to change usually means fear of the new.”
  8. “You have to lead people gently toward what they already know is right.”
  9. “Being convinced one knows the whole story is the surest way to fail.”
  10. “The great discoveries are usually obvious.”

Boeken en publicaties van Philip Crosby

  • 2012. Characteristics and techniques of successful high-technology project managers. International Journal of Project Organisation and Management, 4 (2), 99-122.
  • 2005. Crosby’s 14 steps to improvement. Quality progress, 38(12), 60-64.
  • 2000. Creating a useful and reliable organization: The quality professional’s role. In ASQ World Conference on Quality and Improvement Proceedings (p. 720). American Society for Quality.
  • 1997. The absolutes of leadership (Vol. 34). Jossey-Bass.
  • 1997. Quality management. QUALITY AND RELIABILITY, 53, 1-6.
  • 1997. Keeping neat records of noncompliance is not quality. Quality Progress, 30 (5), 79.
  • 1996. The leadership and quality nexus. The Journal for Quality and Participation, 19 (3), 18.
  • 1996. Quality is still free: making quality certain in uncertain times. McGraw-Hill Companies.
  • 1995. Philip Crosby’s Reflections on Quality: 295 inspirations from the world’s foremost quality guru. McGraw-Hill.
  • 1994. A license to do quality?. The Journal for Quality and Participation, 17 (1), 96.
  • 1993. Quality leadership. Executive Excellence, 10, 3-3.
  • 1992. Zero defects. Quality Progress, Febr.
  • 1992. The next effort. Management Review, 81 (2), 64-65.
  • 1992. 21st century leadership. The Journal for Quality and Participation, 15 (4), 24.
  • 1991. Criticism and support for the Baldrige Award.
  • 1991. By George, I Think I’ve Got It!. HR Focus, 68 (12), 23-23.
  • 1990. The eternally successful organization: The art of corporate wellness. NAL Trade.
  • 1990. Let’s talk quality: 96 questions you always wanted to ask Phil Crosby. Plume.
  • 1990. Leading, the art of becoming an executive. New York: McGraw-Hill.
  • 1989. Working like a chef. Quality, 28(1), 24.
  • 1989. Quality Control. McGrawHill.
  • 1989. How goes the quality revolution? Journal for Quality and Participation, 12 (1), 28-31.
  • 1989. Crosby talks quality. The TQM Magazine, 1(4).
  • 1987. What are requirements. Quality Progress, 20 (8), 47-47.
  • 1987. A Journey for Quality Improvement. Krishna, SY/Buehler, VM.
  • 1987. Quality, Productivity and Innovation: Strategies for Gaining Competitive Advantage. New York (Elsevier), 285-299.
  • 1986. The art of hassle-free management.
  • 1986. Running things: The art of making things happen. Plume.
  • 1986. Management and policy. Quality Management Handbook, Hitchcock Publishing Company, Wheaton, Illinois.
  • 1985. The quality man. Philip Crosby Associates.
  • 1985. Quality without tears. New American Libra
  • 1985. Quality improvement through defect prevention. Philip Crosby Associates.
  • 1983. Don’t be defensive about the cost of quality. Quality.
  • 1982. One Point of View: Quality Assurance: The Management of Quality. Research Management, 25 (4), 10-12.
  • 1979. The art of making quality certain. New York: New American Library, 17.
  • 1979. Quality is free: The art of making quality certain New York. NY: McGraw-Hill.
  • 1972. Consumer preference: Good, better, best. In National Academy of Engineering (Ed. J Product Quality, Performance, and Cost: A Report and Recommendation Based on Symposium and Workshops Arranged by the National Academy of Engineering, Washington, DC: National Academy of Engineering (pp. 23-36).
  • 1969. The strategy of situation management: a new and unique approach to managing personal and business problems more effectively. Industrial Education Institute.
  • 1967. Cutting the Cost of Quality: The Defect Prevention Workbook for Managers. Boston: Industrial Education Institute.

Citatie voor dit artikel:
Zeeman, A. (2019). Philip Crosby. Retrieved [insert date] from ToolsHero: https://www.toolshero.nl/bekende-auteurs/philip-crosby/

Gepubliceerd op: 27/03/2019 | Laatste update: 27/03/2023

Wilt u linken naar dit artikel, dat kan!
<a href=”https://www.toolshero.nl/bekende-auteurs/philip-crosby/”>ToolsHero.nl: Philip Crosby</a>

Interessant artikel?

Geef je waardering of deel het artikel via social media!

Gemiddelde beoordeling 4 / 5. Totaal aantal beoordelingen: 4

Dit artikel is nog niet beoordeeld! Wees de eerste met jouw beoordeling.

We vinden het jammer dat het artikel niet waardevol voor je was

Laat ons dit artikel verbeteren!

Vertel ons wat er beter kan aan het artikel? Wat mis je bijvoooebeeld of wat kan worden aangevuld?

Alexander Zeeman
Article by:

Alexander Zeeman

Alexander Zeeman is Content Manager bij ToolsHero waar hij zich richt op content productie, content management en marketing. Daarnaast studeert hij International Business aan de Hogeschool Rotterdam. Binnen zijn studie is hij bezig met de ontwikkeling van diverse management competenties en het verbeteren van operationele bedrijfsprocessen.

Tags:

Geef een reactie