Michael Treacy
Michael Treacy is management professor en heeft meer dan 30 jaar ervaring met organisatorische vraagstukken op het gebied van marktleiderschap. Zijn ideeën over waardeposities (value disciplines), samen met Fred Wiersema, en de groei daarvan, worden over de gehele wereld gebruikt bij strategievorming, organisatieontwikkeling en marktonderzoek.
Biografie Michael Treacy
Michael Treacy heeft een BSc. graad in techniek aan de Universiteit van Toronto behaald. Jaren later is Michael Treacy gepromoveerd (Ph.D.) aan de Massachusetts Institute of Technology (MIT).
Zijn jaren als hoogleraar en onderzoeker hebben bijgedragen aan succesvolle ideeën over strategie en de implementatie/ adoptie daarvan. Samen met Fred Wiersema heeft hij verschillende praktische onderzoeken uitgevoerd. De resultaten van die onderzoeken zijn vertaald naar kritische en innovatieve publicaties en boeken.
Michael Treacy is tevens oprichter van het adviesbureau Treacy & Company Inc., gespecialiseerd op het gebied van strategie, groei en winstgevendheid. Zij bedienen wereldwijd verschillende grote organisaties in de financiële dienstverlening, telecommunicatie, industriële producten, de gezondheidszorg en consumptiegoederen.
Naast adviesdiensten is Michael Treacy ook actief in het aanleggen van fondsen en het lanceren van nieuwe zakelijke ondernemingen. Onder deze ondernemingen vallen bijvoorbeeld GEN3 Partners, een bedrijf met onder andere vestigingen in Boston en St. Petersburg en is gewijd aan het creëren van, op wetenschap gebaseerde, productinnovaties. Een voorbeeld van een andere opgezette onderneming is First Help Financial, een bedrijf dat autofinanciering biedt aan nieuwe immigranten.
Quotes van Michael Treacy
- “Companies that have taken leadership positions in their industries in the last decade typically have done so by narrowing their focus, not by broadening it.”
- “It’s not just about the best and brightest, it’s about understanding what capabilities your people bring to the table and knowing when to use their expertise.”
- “Companies that have the discipline to focus and the vision to lean into the future, even in unpredictable times, will gain scale, scope and power. Those who don’t are at risk.”
Bekende publicaties en boeken
- 2016. Supporting Senior Executives’ Models for Planning and Control. Forgotten Books.
- 2015. Managerial Monitoring of a Single Data Stream. Forgotten Books.
- 2015. Future Directions in Dss Technology. Forgotten Books.
- 2004. Take command of your growth. Harvard Business Review, 82(4), 127-133.
- 2004. Innovation as a last resort. Harvard Business Review, 82(7/8), 29-30.
- 2003. Double-Digit Growth. How great companies achieve it. Editorial Portfolio, 8-9.
- 1997. The discipline of market leaders: Choose your customers, narrow your focus, dominate your market. Basic Books.
- 1995. How market leaders keep their edge. Fortune, 131(2), 52-57.
- 1995. You need a value discipline–but which one. Fortune, 131(7), 17.
- 1993. Customer intimacy and other value disciplines. Harvard Business Review, 84–93.
- 1988. Utilization as a dependent variable in MIS research, Journal: ACM Sigmis Database, vol. 19, no. 3/4, pp. 33-41
- 1986. Information technology and corporate strategy: a research perspective. MIS quarterly, 107-119.
Citatie voor dit artikel:
Van Vliet, V. (2011). Michael Treacy. Retrieved [insert date] from ToolsHero: https://www.toolshero.nl/bekende-auteurs/michael-treacy/
Wilt u linken naar dit artikel, dat kan!
<a href=”https://www.toolshero.nl/bekende-auteurs/michael-treacy/”>ToolsHero: Michael Treacy</a>