Joseph Juran biografie en quotes

Joseph Juran - Toolshero

Joseph Juran (1904 – 2008) was een evangelist op het gebied van kwaliteit en kwaliteitsmanagement. Joseph Juran is ook grondlegger van het Juran Institute en de Juran Foundation. Hij is vooral ook bekend met het door ontwikkelen van de Pareto-analyse van grondlegger Vilfredo Pareto op het gebied van kwaliteitsmanagement.

De biografie van Joseph Juran

In 1924 behaalde Joseph Juran zijn Bachelor graad (BSc.) in de elektrotechniek. Daarna volgde al snel een baan Bell Telephone Laboratories waar hij zijn eerste ervaring opdeed op het gebied van kwaliteit en kwaliteitsmanagement. In 1935 behaalde Joseph Juran een Mastergraad in Rechten waar hij verder in zijn carrière niets meer mee zal doen.

Vlak voor het einde van de Tweede wereldoorlog begon Juran een nieuwe carrière als freelance consultant in combinatie met een functie als assistent professor op de Universiteit van New York. Deze combinatie bracht hem cursussen op het gebied van kwaliteitsmanagement die hij verzorgde, ronde tafelgesprekken met leidinggevenden en allerlei projecten bij mooi grote opdrachtgevers zoals Gillette, Hamilton Watch Company en Borg-Warner.

Gratis e-book bij Toolshero

Ook Japan was een land wat net na de Tweede wereldoorlog Juran’s aandacht trok. Hij werd door de Japanese Union of Scientists and Engineers (JUSE) in 1951 uitgenodigd naar aanleiding van zijn eerste editie van het boek ‘Quality Control Handbook’.

Toen Juran aankwam in Japan werd hij betrokken als adviseur bij verschillende productiebedrijven en doceerde daarnaast ook in Hakone, Waseda University, Osaka en Koyasan over kwaliteitsmanagement. Daar waar W. Edwards Deming zich richtte op statistische procesbeheersing, richtte Joseph Juran samen met Kaoru Ishikawa zich op het managen van kwaliteit.

Hij heeft verschillende trainingen opgezet voor het midden en hoger kader van het management. Daar waar hij in de Verenigde Staten op dit vlak op weerstand stuitte, namen Japanse managers het van harte aan. In de praktijk had dit behoorlijke gevolgen voor zowel Japan als de Verenigde Staten.

Twintig jaar na komst van Joseph Juran in Japan begon dat de nodige vruchten af te werpen. De Japanse producenten waren leiders op het gebied van kwaliteit en in 1980 hadden de Verenigde Staten crisis als gevolg van kwaliteitsproblemen.

Juran was actief als consultant tot de jaren 90. Hij heeft verschillende Amerikaanse, Japanse en West-Europese organisaties bediend zoals Philips, Xerox, Volkswagen, Toyota en meer.

Dr Joseph Juran is ook grondlegger van het Juran Institute en de Juran Foundation. Hij is op 103 jarige leeftijd overleden aan een beroerte.

Word lid van Toolshero

Bekende quotes

  1. “Without a standard there is no logical basis for making a decision or taking action.”
  2. “Goal setting has traditionally been based on past performance. This practice has tended to perpetuate the sins of the past.”
  3. “All improvement happens project by project and in no other way.”
  4. “It is most important that top management be quality-minded. In the absence of sincere manifestation of interest at the top, little will happen below.”
  5. “Quality planning consists of developing the products and processes required to meet customer’s needs.”
  6. “What I want to do has no end, since I am on the endless frontier of a branch of knowledge.”

Boeken en publicaties van Joseph Juran et al.

  • 2002. A call to action: the summit: Carlson School of Management, University of Minnesota-Minneapolis. Journal: Measuring Business Excellence , vol. 6, no. 3, pp. 4-8, 2002.
  • 2001, 1993, 1980. Quality Planning and Analysis: from product development through use. McGraw-Hill.
  • 1999. The quality improvement process. McGraw Hill.
  • 1999. How to think about Quality. Quality-Control Handbook. McGraw-Hill.
  • 1999. Quality and costs. McGraw-Hill.
  • 1995, 1964. Managerial breakthrough: The classic book on improving management performance. McGraw-Hill.
  • 1995. A history of managing for quality. Irwin Professional Publishing.
  • 1994. The upcoming century of quality. Quality Progress, 27(8), 29-37.
  • 1993. Why Quality Initiatives fail. Journal: Journal of Business Strategy , vol. 14, no. 4, pp. 35-38.
  • 1992. Juran on quality by design: the new steps for planning quality into goods and services. Simon and Schuster.
  • 1992. Made in USA: a renaissance in quality. Harvard business review, 71(4), 42-7.
  • 1991. Strategies for world-class quality. Quality Progress, 24(3), 81-85.
  • 1989. Leadership for quality: An executive handbook. The Free Press.
  • 1988. Juran on planning for quality. New York: Free Press.
  • 1986. The quality trilogy. Quality Progress, 19(8), 19-24.
  • 1986. Planning for quality. Juran Institute.
  • 1986. Universal Approach to Managing for Quallity: The Quality Trilogy.
  • 1981. Product quality: a prescription for the West. AMACOM.
  • 1981. Upper management and quality. JM Juran.
  • 1978. Japanese and western quality-contrast. Quality progress, 11(12), 10-18.
  • 1975. The non-Pareto principle; mea culpa. Quality Progress, 8(5), 8-9.
  • 1974. Basic concepts. Quality control handbook, 2-1.
  • 1967. The QC circle phenomenon. Industrial Quality Control, 23(7), 25-34.
  • 1962. Quality control handbook. In Quality control handbook. McGraw-Hill.
  • 1962. New life for staff departments. Journal: Human Resource Management – HUM RESOUR MANAGE , vol. 1, no. 3, pp. 16-19, 1962.2003. Juran on leadership for quality. Simon and Schuster.

Citatie voor dit artikel:
Van Vliet, V. (2012). Joseph Juran. Retrieved [insert date] from Toolshero: https://www.toolshero.nl/bekende-auteurs/joseph-juran/

Oorspronkelijke publicatiedatum: 02/09/2012 | Laatste update: 25/05/2023

Wilt u linken naar dit artikel, dat kan!
<a href=”https://www.toolshero.nl/bekende-auteurs/joseph-juran/”> Toolshero: Joseph Juran</a>

Interessant artikel?

Geef je waardering of deel het artikel via social media!

Gemiddelde beoordeling 4 / 5. Totaal aantal beoordelingen: 6

Dit artikel is nog niet beoordeeld! Wees de eerste met jouw beoordeling.

We vinden het jammer dat het artikel niet waardevol voor je was

Laat ons dit artikel verbeteren!

Vertel ons wat er beter kan aan het artikel? Wat mis je bijvoooebeeld of wat kan worden aangevuld?

Vincent van Vliet
Article by:

Vincent van Vliet

Vincent van Vliet is oprichter van Toolshero en verantwoordelijk voor de content en release management. Samen met het team bepaalt hij de strategie en beheert de content planning, marktintroducties, klantervaring en beleidsontwikkeling onderdelen van het bedrijf.

Tags:

Geef een reactie