Jeffrey Rayport

0
241
Jeffrey Rayport - ToolsHero

Jeffrey Rayport is consultant, auteur en tevens oprichter/ voorzitter van Marketspace LLC, een strategisch adviesbureau met toonaangevende bedrijven als klanten. Marketspace helpt klanten bij het opnieuw uitvinden van klantrelatiebeheer. Jeffrey Rayport is ook bekend van de ontwikkeling van het Virtual value chain model.

Biografie Jeffrey Rayport

In de loop der jaren heeft Jeffrey Rayport zijn wetenschappelijke kennis en praktijktoepassingen ontwikkeld op het gebied van informatie intensieve industrieën, zoals de media en entertainment, retail en financiële dienstverlening.

Hij heeft naar aanleiding daarvan een MBA-niveau leerboeken over e-Commerce geschreven en laten publiceren.

Daarnaast heeft Rayport ook een zakelijke bestseller geschreven over de integratie van multi-channel klantervaringen.

In 1996 introduceerde Jeffrey Rayport in het artikel The Virus of Marketing, het concept en de term “virale marketing”.

Jeffrey Rayport heeft een mooie academische achtergrond opgebouwd aan de Harvard Business School, Universiteit van Cambridge en de Harvard University.

Jeffrey Rayport is geïnteresseerd in marketing en e-commerce en hij heeft daar opleidingen voor ontwikkeld.

Naast zijn wetenschappelijke kennis en ervaring heeft Jeffrey Rayport ook verschillende openbare en particuliere ondernemingen ondersteund vanuit bestuurlijke functies en rollen.

Organisaties zoals Andrews McMeel Universal, GSI Commerce, International Data Group, Crispin Porter + Bogusky en Brodeur zijn enkele namen waar Jeffrey Rayport zijn diensten aan heeft geleverd.

Bekende publicaties en boeken van Jeffrey Rayport et al.

  • 2013. Advertising’s new medium: human experience. Harvard business review, 91(3), 76-82.
  • 2011. What is Facebook, Really. HBR Blog Network.
  • 2009. Social networks are the new Web portals. Retrieved April, 2, 2011.
  • 2009. Envisioning the cloud: the next computing paradigm. Int. J. Database Manage. Syst.(IJDMS), 1(1).
  • 2009. How social networks are changing everything.
  • 2008. Where is advertising going? Into ‘Stitials’/JF Stevenson. Harvard Business Review.–May.
  • 2007, 2002. Introduction to E-Commerce: With E-Commerce PowerWeb. Mcgraw-Hill Education.
  • 2005. Best face forward: improving companies’ service interfaces with customers. Journal of Interactive Marketing, 19(4), 67-80.
  • 2005. Best face forward: Why companies must improve their service interfaces with customers. Harvard Business Press.
  • 2004. Best face forward. Harvard business review, 82(12), 47-59.
  • 2001. Cases in e-Commerce. McGraw-Hill Higher Education.
  • 2000. Monster.com. Harvard Business School Case, 9-801.
  • 2000. e-Commerce. McGraw-Hill Higher Education.
  • 1999. Harvard Business Review on Breakthrough Thinking (Vol. 3). Harvard Business Press.
  • 1999. The truth about Internet business models. Strategy and Business, 5-7.
  • 1998. Winning in Electronic Commerce. Harvard Business School Pub.
  • 1997. The coming battle for customer information. McKinsey Quarterly, 64-77.
  • 1997. Spark Innovation through Emphatic Design. Harward Business Review, November-December, 102-113.
  • 1997. The new infomediaries. The McKinsey Quarterly, (4), 54.
  • 1996. The virus of marketing. Fast Company, 6(1996), 68.
  • 1995. Exploiting the virtual value chain. Harvard business review, 73(6), 75.
  • 1994. Managing in the Marketspace. Harvard Business Review, 72(6), 141-150.
  • 1990. Knee-deep and rising: America’s recycling crisis. Harvard business review, 69(5), 128-139.

Citatie voor dit artikel:
Van Vliet, V. (2010). Jeffrey Rayport. Retrieved [insert date] from ToolsHero: https://www.toolshero.nl/bekende-auteurs/jeffrey-rayport/

Wilt u linken naar dit artikel, dat kan!
<a href=”https://www.toolshero.nl/bekende-auteurs/jeffrey-rayport/”>ToolsHero: Jeffrey Rayport</a>

Interessant artikel? Geef je waardering of deel het artikel via social media!

5 / 5 (1 votes)

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here