Elias St. Elmo Lewis biografie en boeken

Elias St. Elmo Lewis - Toolshero

Elias St. Elmo Lewis (1872 – 1948) was een succesvolle Amerikaanse reclame advocaat. Elias St. Elmo Lewis schreef en sprak overvloedig over de mogelijkheden van reclame om het publiek voor te lichten. In 1951 werd hij postuum toegevoegd aan de Advertising Hall of Fame.

De biografie van Elias St. Elmo Lewis

Elias werd geboren in Philadelphia. Zijn tweede naam, St. Elmo, is afgeleid van de gelijknamige roman van Augusta J. Evans gepubliceerd in 1866.

Lewis werd opgeleid aan de North Broad Street Select School in Philadelphia, later omgedoopt in “Eastburn Academy” naar diens oprichter, vervolgens aan de Universiteit van Pennsylvania, waar hij de “University Courier” uitgaf in 1893 en 1894.

Gratis e-book bij Toolshero

In 1895 was Lewis de redacteur van een kunst-publicatie genaamd “Moods” en werkte hij als junior partner en business manager voor een drukkerij.

In 1896 richtte hij een reclamebureau op genaamd The adverteerders Agentschap, dat was gevestigd in de oude Penn Mutual Building in Philadelphia. De bedrijfsslogan “Ask Lewis about it” kreeg spreekwoordelijke faam. Hij nam de leiding in de difterie-antitoxine reclame voor de HK Mulford Co in 1896.

In 1901 werd hij benaderd door de Peirce School in Philadelphia om leiding te geven aan de Peirce School of Advertising. Lewis werkte bij de National Cash Register Company in 1902-1903, als reclame-manager aan de Burroughs Adding Machine Company in 1905-1914.

Op juni 1910 werd Lewis verkozen tot president van de nieuw opgerichte National Association of Advertising Managers bij hun eerste reguliere vergadering in Hotel Pontchartrain in Detroit. Hij werkte bij Campbell Ewald Co als reclame- en verkoopadviseur in 1915.

Elias St. Elmo Lewis was getrouwd met Maude Rose Wherry.

Toen in 1925 het AIDA-model in de “psychologie van de verkoop en reclame” werd gepubliceerd door Edward K. Sterk Jr, werd het AIDA-modelAIDA-model gemeengoed van Elias St. Elmo Lewis.

Volgens Sterk, formuleerde Lewis namelijk al in 1888 de basis voor dit model met de slogan “attract Attention, maintain Interest, create Desire” en voegde hier later het vierde element “onderneem Actie” toe. Lewis was voornamelijk een bekend fenomeen binnen de reclamewereld.

In de vroege jaren 1940, verhuisde Lewis met zijn vrouw van Detroit naar St. Petersburg, Pinellas County (FL) op advies van de artsen, waar hij uiteindelijk stierf op 18 maart 1948.

Word lid van Toolshero

Bekende publicaties en boeken

  • 1933. Profit engineering, applied economics in making business profitable.
  • 1917. Getting the most out of business.
  • 1914. Efficient Cost Keeping, A study of the most effective applications of cost keeping principles to certain types of management.
  • 1908. Financial advertising: for commercial and savings banks, trust, title insurance, and safe deposit companies, investment houses.
  • 1904. The credit man and his work.

Citatie voor dit artikel:
Van Vliet, V. (2012). Elias St. Elmo Lewis. Retrieved [insert date] from Toolshero: https://www.toolshero.nl/bekende-auteurs/elias-st-elmo-lewis/

Oorspronkelijke publicatiedatum: 02/02/2012 | Laatste update: 04/08/2023

Wilt u linken naar dit artikel, dat kan!
<a href=”https://www.toolshero.nl/bekende-auteurs/elias-st-elmo-lewis/”>Toolshero: Elias St. Elmo Lewis</a>

Interessant artikel?

Geef je waardering of deel het artikel via social media!

Gemiddelde beoordeling 4 / 5. Totaal aantal beoordelingen: 4

Dit artikel is nog niet beoordeeld! Wees de eerste met jouw beoordeling.

We vinden het jammer dat het artikel niet waardevol voor je was

Laat ons dit artikel verbeteren!

Vertel ons wat er beter kan aan het artikel? Wat mis je bijvoooebeeld of wat kan worden aangevuld?

Vincent van Vliet
Article by:

Vincent van Vliet

Vincent van Vliet is oprichter van Toolshero en verantwoordelijk voor de content en release management. Samen met het team bepaalt hij de strategie en beheert de content planning, marktintroducties, klantervaring en beleidsontwikkeling onderdelen van het bedrijf.

Tags:

Geef een reactie